Alla inlägg den 27 mars 2008

Av Lisbeth - 27 mars 2008 21:53

Den eminenta Ewa S har ett rikt bildmaterial som generöst ställts till bloggens förfogande. Kan någon gissa vem bilden föreställer? En av de stora kanonerna från tidigt 80-tal (tror jag). Njut av det ädla linjespelet, nackens resning i den långa halsen, ett välskuret huvud med väldigt mycket västgötetyp, fina kindmarkeringar, en fast rygg och ett framparti som taget direkt ur standarden! Vem är han?


--


Fredagsmorgon! Kallt och soligt, ännu så länge är snön hårdfrusen, men väderleksutsikterna säger plusgrader fram på dagen, så då får vi fälla upp öronlapparna! Har fått in (rätt) svar ang veckan gamla goding, men avvaktar med att släppa fram kommentarer så fler får komma med förslag.


Sitter och väntar på hovslagaren så att Dolly, Voice och Viola ska få fina fötter. Sedan ska jag åka norrut och köpa marsvinspellets och grönsaker, samt en tur till stuteriet och hälsa på Algot. Inkörningen har gått bra, Algot går nu fint framför vagnen. Ska ta med hans pass eftersom en köpare har dykt upp. Förhoppningsvis får Algot ett bra hem med shettiskompisar och ett aktivt liv.


Snart blir det sommartid, vilket märks på fågellivet, koltrasten och många andra fåglar trivs på gården. Igår såg jag en ormvråk, fasantuppen trumpetar. Om jag var en rikis skulle jag köpa skogen på andra sidan vägen framför vårt hus. Där skulle alla djur få leva ifred och vi skulle slippa eventuella nybyggda villor som förstör utsikten. Vore jag ännu mer snuskigt rik, skulle jag bygga en planskild korsning så att vi kan passera vägen utan risk för liv och lem. Tidigare gick vägen bakom vår tomt. Där finns numera fritidshus. Varför man valde att lägga en hårt trafikerad vägsträckning tio meter från vårt hus övergår mitt förstånd. Jag avskyr samhällsplanerare!
---
Nu har Ulvusbloggen nått "Målet" - dvs hamnat på den övre fjärdedelen av de 100 populäraste bloggar. Ligger på 21:e plats av 16.000 bloggar - 212 unika besökar/dag. Vadå Mål? Jo med denna placering slipper man skrolla ner för att kika på besöksstatistiken. Obegripligt? Forget it!

Av Lisbeth - 27 mars 2008 07:52

Kikade på bloggen vad man gjorde för ett år sedan - vilken utmärkt dagbok och kom-i-håg! Då minsann så var det vårbruk, kratta och skottkärra, solsken och spirande krokusar. Jag skrev om borstning av fällande ponnyer och små fågelbon som vadderades av rödgul underull. Nu är det inte direkt vårbruk och pärlhyacinter man tänker på. Kung Bore och Fenrisulven har gemensamt lagt gården i svepning, skulle ledigt kunna spänna på mig skidorna. Av någon anledning avslutades bloggen för ett år sedan enligt nedan och det får duga även idag. Få se om Våren vågar titta fram!


"Tänkte mig en passande vårvers, fastnade av någon anledning den här av Bellman. Den får symbolisera stora (vår)yran:







Supa klockan över tolv,



leva bland förryckta!



Jorden är mitt kammargolv,



solen är min lykta!



Jag bryr mig om ingenting,



blott att hjärnan löper kring,



   ||: löper kring, :||



   ||: löper kring, :||



Intill dess hon domnar,



Och jag fattig somnar."



Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards