Alla inlägg den 26 april 2010

Av Lisbeth - 26 april 2010 07:34

... med "det där"? Frågade en god vän som fick svaret på frågan från mig: "MÅLA!" Nej, jag är inte klar... än... På Låånga vägar! Hur ska jag kunna förklara? Det som nu igångsatts är ett jätteprojekt. ALLT i detta 101-åriga hus ska/måste målas; väggar, tak, skåpluckor, dörrar (9 st), fönster (11 st)... Plus allt förarbete - tvätt med avfettningsmedel, slipning, skölj. Det är fem rum och kök, en stor farstu, ett trapphus... Inget är målat på 14 år och här har varit såväl översvämning, tackläcka som soteld... Jag är "i stort sett" klar med farstu, samt alla skåpluckor/dörrar å kök - har börjat med trapphuset. Ja, jag VET att jobbet börjades i "fel" ordning - borde startat med tak och sedan väggar... Men då Yours Truly är en inspirationsmålare och känner framför allt sig själv - vet jag att jag inte skulle ha orkat med det fysiskt krävandet takmåleriet. Ivf inte annan det blivit synligt och uppmuntrande resultat av den roligare målning. Och det har det blivit! Man blir smått uppåt! Allt blir så fint! Dessutom görs ständiga fynd - alla prylar som leget i det fördålda kommer fram... Har tankar om att jag förr eller senare får tag på sådant som är borttappat/glömt någonstans - t.ex den ena av mina 1700-talsörhängen och mormors ena örhänge. Någonstans ska de väl finnas= Det är rena skattjakten. F ö finns det mycket att se fram emot; massor med intressanta utställningar, en liten trevlig kurs... Så man kämpar på med penslar och roll.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards