Alla inlägg den 7 april 2010

Av Lisbeth - 7 april 2010 06:29

Härmed tillkännages att bloggen är indisponibel - AWOL - och kommer att inläggas på bloggakuten för överskådlig framtid. Detta beror på min förhistoriska gamla iMac som ligger i själatåget. De senaste månaderna har datorn i eskalerande fart - praktiskt taget dag för dag - förlorat allt fler funktioner. Det känns som att umgås med en tidigare relativt pigg och händig gamling som plötsligt drabbats av det ena bortfallet av kropps- och minnesfunktioner efter det andra. Igår kunde jag inte logga in på mitt internetgiro och alltså inte betala räkningar... Inloggningssidan blev bara vit, utan text... Mina snälla barn får hjälpa mor, vilket är omständligt men fungerar. Tack så mycket! Men så där kan man ju inte hålla på! Yours Truly behöver omgående låna, köpa, hyra eller få till skänks en ny dator, och då helst en Mac! - ett riktigt spjut precis som min namne Lisbeth Sallander. Tills detta lyckliga tillstånd uppnåtts törs jag inte använda macen längre - är rädd att den kraschar för gott och de senaste 15 årens möda - dvs Mitt Liv - förvandlas till en rökpuff! Till alla som önskar kommunicera - maila inte, kommentera inte på bloggen - ring istället! Telefonnummer finns på hemsidan. Meddelas endast på detta sätt.

PS Stop press... Har precis fått höra att 10-årige Ch Fennican Jonathan Jovial blev bästa västgötaspets, BIR & BIR-veteran för vår svenske domare Jahn Stääv i Villmanstrand (finska: Lappeenranta)! Är de inte fantastiska dessa Fennican! Det är nu den 3:e hunden i år från Inga Kahlmans uppfödning som har vunnit stort. Och detta vid 10-11 års ålder... Heja Finland!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards