Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Å hej å hå!

Av Lisbeth - 10 januari 2011 15:22

 Bilder från Facebook foto:Malou Grossman   Vår ovanligt välväxte perserpojke Ormeryds Clint Eastwood, 8 månader (vikt hemlig)  är precis som en riktigt fin pekingese - "surprisingly heavy when picked upp"...

Här testar domareleven Malin sina krafter.

Vår käre Clint var riktigt i sitt esse - showade och demonstrerade sin manliga charm genom att flera gånger rulla runt på domarbordet till hörbar förtjusning från domare och publik.  

Här får domaren från Finland, Satu Hämäläinen, ta en närmare titt.   Clintan fick "naturligtvis" exc 1 och blev båda dagarna uttagen till nominering.

  

Utställningen var Fräsets välarrangerade internationella show i Tierp.

 
 
Ingen bild

Clintan

10 januari 2011 16:07

Man kan väl inte rå för att man är välbyggd och har lågt placerade lungor.

Lisbeth

10 januari 2011 17:39

Äsch Clintan - du tog väl inte illa upp? Det är väl härligt att se ut som en riktig kille och dessutom en riktig perserkatt!

Din mattes mor är alldeles förskräckt över alla visserligen söta och fina men dock kräftbeten - vuxna perserflickor på 2,5 kg och pojkar med "två framben ur samma hål". Så såg persianer inte ut på den tiden när det fanns MÅNGA perserkatter på utställningarna och vi hade dina föregångare (alltså c:a 20 år sedan).

Så var nöjd och stolt över dina stora "tassor" och lågt placerade lungor...

Supporterklubben

 
Ingen bild

Marina

10 januari 2011 16:08

Vill tillägga att den fina bilden är tagen av Malou Grossman, tack för det!

 
Ingen bild

Jeanita

10 januari 2011 19:23

Vad fantastig Clintan har blivit han har ju kommit
lite i skymundan på bild för Mandy.
Jag tänkte bara tacka för en trevlig kvällslektyr
som jag hittade igår kväll. När jag har släckt åt
småhundarna i köket, så brukar jag sitta och läsa
eller lösa korsord tills det är lugnt i korgarna.
Igår kväll gjorde jag världens fynd, en HS nr 9/91
där du hade skrivit rasspecialen för collie.
Vilken värme och kunnighet som ligger bakom varje
mening. Den underbara bilden på korade tiken som
också fått bruksavelpris Malmhaga Aquilon med sina
avkommor man blev rörd så vackra och glada dom
såg ut.
Som grädde på moset var mitt favoritkåseri som
du har skrivit " Det går an" med i samma nummer.
Av bara farten hittade jag nr 10/91 där vår favoritdomare Dr. Göran Bodegård skrev rasspecia-
len för greyhound samma sak där, läs och njut .å

Lisbeth

10 januari 2011 21:12

Tack Jeanita, vad roligt att du påminde om detta!

Och lugn - det kommer underbara bilder på vår fina Clintan!

 
Ingen bild

Clint

10 januari 2011 20:18

Nej, så klart jag inte tar illa upp, men jag har hört illasinnade rykten om att undertecknad skulle vara en smula t---k. Verkligheten är ju den att jag varje dag ordentligt äter upp min köttfärs. Obegripligt att jag inte blev nominerad när jag flera gånger visade upp i mitt eget tycke min snyggaste kroppsdel! Hmm, får ta till något annat knep fortsättningsvis.

Lisbeth

10 januari 2011 21:15

Det är bara illasynnat förtal av dessa som inte har så mycket att komma med på vare sig det ena eller hm... det andra sättet, hi hi

 
Ingen bild

Anna

12 januari 2011 13:02

UNDERBAR och firspråkig läsning - som alltid samt en underbar Brunspotted katt att titta på:))
KRAM Clintan - du är vackrast!!!
Mor & far

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards