Alla inlägg under april 2007

Av Lisbeth - 5 april 2007 14:09

Idag var det inte alls uppåt, satt i fosterställning och kom inte till skott. Vilket av Det Mest Nödvändiga skulle jag ta itu med ?(förutom att sköta djuren förståss): 1) köra hem ved2) tvätta fönstren i sovrummet 3) byta i marsvinburarna i Ingrids rumVi har nämligen ärvt en vedbod! Farbror E:s släktingar frågade om vi ville ta hand om veden. Den måste köras hit, har ingen krok och inget släp. Men jag har en stark ponny, sele och liten kärra! Så det ska väl fixas lätt som en plätt!Saken är den att det är osmysigt att jobba ute, det blåser småspik, är kallt och tom kom det snöflingor. Borde börjat med burrengörningen, men de (stora burarna) är så tunga att lyfta och med släpande av säckar upp och ner för trappan i många returer så då går all energi åt till det.Högman, varför är du en sån obeslutsam mes? Det är väl bara att sätta igång!Så då gjorde jag det:Skaffade ett gäng säckar och har stoppat en miljon vedträn i sagda säckar, så nu är det bara att köra hem.Har tvättat fönstren, hängt upp nya gardiner, upplivad av effekten även tvättat frysboxen!Mockat i stallet, det är nästan livsfarligt att vara ute, stora trädgrenar blåser ner.Återstår marsvinsburarna, har iaf kånkat nytt spån uppför trappan.Har fått trevliga mail från underbara människor som jag älskar. Blev lite gladare!I could do with some Eastern Comfort, hm...Före kl 16 måste jag vara hos grönsakshandlarn.Satan vad det blåser! Går inte att hålla sig rak ute. Utan Tv är man helt renons på väderleken. Är nästan orolig för hästarna, tänk om några trän blåser ner på dem! De gnäggade och sa ifrån! Vill inte vara i vinterhagen när det blåser hård nordlig vind. Snart går väl strömmen... Inte en susning att häxorna kan få snurr på kvasten ikväll. De får väl nöja sig med nån orgie hemmavid.Letar efter Le Mot Juste. It´s A Portent of Doom...Glad Pisk & Mycken Eggelse! (gammalt roslagsordspråk)-----Dagens McGowan måste bli:I come old friend from Hell tonightAcross the rotting seaNor the nails of the crossNor the blood of ChristCan bring you help this eveThe dead have come to claim a debt from theeThey stand outside your doorFour score and three

Av Lisbeth - 4 april 2007 22:02

I feel vicious tonight! (Svårt ord obs rättstavat!) Måste bero på att det är skärtorsdag imorgon. Man kanske skulle ta en sväng till Blåkulla?Letar i fataburen efter passande sång. Hittar den här från Semlons gröna dalar, P.Ramel 1977. Den blir bra:Hej & Go´dag! Här har ni Rödluvaner barndomstös den lilla saft- och brödduvansom idogt med sin korg igenom skogen loppHar vuxit som ni ser till själ och kropp! Se noga upp för mina känselspröt!Den tid har gått sen jag var oförargligt sötNi tror jag vart till kärringen med korv och gröt?Det är fel! Jag vart hos Farbror och stampat på brö´t!Go´natt alla små och stora häxor...

Av Lisbeth - 4 april 2007 21:01

Looked up some Shane MacGowan-lyrics for tonight. It´s Passion´s Week after all!If I should fall from grace with GodWhere no doctor can relieve meIf I'm buried 'neath the sodBut the angels won't receive meLet me go, boysLet me go, boysLet me go down in the mudWhere the rivers all run dry

Av Lisbeth - 4 april 2007 12:22

Nu är första halvleken avklarad inför påsk! Har kokat hundmat för 3 dagar, städat köket, gjort fint i köksburen, lagt på nya mattor, tvättat de smutsiga, putsat fönstren samt hängt upp vårgardinerna, arrangerat Gunvalds alla prisrosetter. Remember Uncle Pauls words of wisdom: Liz, you must have them in order!Sen har jag tagit itu med farstun, which was a bit of a drag because of all the animal food sacks. But eventually these were cleared. Hur kan 5 små söta hundar dra in så mycket skräp? För att inte tala om deras likaledes söta marsvinskompisar?Har städat sommarhagen samt kärrat bort skräp, det gjorde jag iofs förra veckan, men det fanns mer. Jag är glad att jag städade och dammsög bilen inför resan förra helgen. Det är verkligen kallt och blåsigt att jobba ute. Nu får det gärna komma regn på de spirande gröna stråna plus lite värme. Sen kan det bli fart på grönskan! Har ordnat en liten vagn så att Dolly kan dra hem en massa ved! Vad roligt det ska bli, inte minst för hästen. Dolly är ett så duktigt litet sto, hon älskar verkligen att jobba. Det är kul att se hur hon skiner upp när jag tar fram selen!Hoppas Britta, som är med sin fina västgötetik Bitte på romatisk Tour söderut, kommer hem snart med Mission Completed!Har en stilla break och samlar krafter för att åka och köpa hö!Fortsättning följer...---2:a halvlek: hö är införskaffat och så är middagsmat, har vittjat det lilla nässelstället och plockat små nässleskott. De ska få bli stomme i soppa med spenat, nässlor, purjo och creme fraiche. ---Förlängning: Av någon anledning blev det ingen sill, och därmed ingen nubbe, inte heller någon lax utan sådan skvader som smarta handlare prånglar på kunderna i tron att de inte hajjar skillnaden. Jag kan leva med det.Gunvald, som 1:a reserv, kom in på kursen, startar 17 april. Lilla söta rexmarsvinet Kastanj har fått två små ungar.Jag är mycket trött.

Av Lisbeth - 4 april 2007 08:30

Dags att tänka på påskens frestelser! Hur förhindra de lyckligen försvunna kilon att dyka upp runt midjan igen? Husfadern, som inte besväras av sådana lekamliga hotbilder, har gett sig ut att skaffa påskalamm och lax. Agneta donerar sin patenterade och goda sill. Då behövs väl nubbe? Östgöta sädes, ja! Den sod varur våra göiska förfäder hämtade sin styrka men som får våra förvekligade magar att skvalpa. Vem fixar den? Jag?På långfredagen är vi på lunch hos La Famillia, dvs Nilssons, en garanterat högoktanig historia.Inför de stundande utsvävningarna passar det med en liten sång av Povel Ramel, minns ej titeln, men den är från TV-serien Semlons gröna dalar som gick 1977:Frestelser jämt vår levnad kantarmin älskling locka mig ej du vet jag bantar!Du ska behandla mig milt med silkesvantarDu vet när jag säger: Stopp!att jag är proppMen en liten omelett kan jag tänka migoch öl en liten skvättmå du skänka mighar du en liten bruchette som inte ihop sig tjorvarså slinker den också ner plus skinka och några korvarMin glada appetit inga gränser haroch talar du till mig får du alltid svarnär över rågade fatbland kalori och hydratdu hör mitt namnanropJag älskar mat!Världen är full av föresatseroch kilon som dröjt sig kvar på alla platserMen här ska jädrar i mig tas till strapatser!Jag blir en nekande gästpå varje festMen i lite omelett må du skänka migden blir jag åv´me lätt kan jag tänka migEtt mäktig vin därtill och en tydlig supska snart befinna sig i min mages djupnär över rågade fatbland kalori och hydratdu hör mitt namnanropJag älskar mat!

Av Lisbeth - 3 april 2007 09:43

Mars is gone, I´m glad it´s over. It has been nothing but trouble & misery... I've been shat on & spat on & raped & abused... iaf bildligt menat.Ny månad och nya friska tag! Få se nu... snart är det Påsk! Här ska städas, pyntas, djurmat ska bunkras, fakturor skrivas, försändelser skickas. Har upptäckt att Yours Truly är en ekorrnatur; är mycket bättre på att SKAFFA saker; djur, bilar, penningar, saker som jag oundgängligen måste HA. Är däremot helt kass på att göra av med grejor (utom just penningar!), skicka iväg kuvert med Viktig Information, paket som utlovats, etc.Så här finns ALLT! Vi börjar bli ganska trångbodda.Gladde mig åt Höök-DVD:n som snälla Astrid & Jocke ordnat. Inte för att det är världens bästa deckare, men gillar den norrländska miljön, känner mig hemmastadd på något vis. Skulle faktiskt kunna tänka mig att flytta norrut om det blev nödvändigt. Det kan det bli fortare än kvickt. Snikna profitörer har sålt all mark runt oss, snart börja man bygga 3 villor tvärsöver vägen - i MIN skog! Och 16 (!) villor i skogen mellan ena grannen och skolan. Hur ska de alla få plats? Grannen har inlagt besvär, åberopande trafikproblem, utfarter, men för fågellivet vid sjön, etc. Jag pessimistisk. När det är frälsta själar, Mammons trälar som står för intressena så brukar den häckande rördrommen väga lätt. Märker att jag kommer att sluta som den sura och cyniska polisen Hall i Höök. Han som har spydiga kommentarer om det mesta, men som i slutändan iaf är hederlig samt en BRA snut!

Av Lisbeth - 2 april 2007 14:49

Gunvald vilar på sina lagerbärsblad. Going transmetropolitan, yip-ay-aye... Han har vuxit flera meter sen igår... G har firat gårdagens begivenhet med att få 4 nya framtänder. Han ser ut som en av ekorrarna i Piff & Puff. Sundbyholms travbana är rena turstället för oss. Ingrids Uno (Chipsmakers Uno Vallman) blev BIS-valp där för ett antal år sedan. Det är härligt med västgötaspetsar, de är svaga för smicker. Gunvald tyckte det var pest att så mycket som sticka in nosen i utställningshallen.Gunvald: Fy vilket läskigt ställe! Blä...Jag: Jodå, kom nu! Duktig kille! Älskling, vad du är cool och läcker! Så fiiin...G: Okey då! Det är roligt med valputställningar! Inga hetsande ambitioner, ingen prestige, bara kul. En spännande ung valp som ingen har sett, en intressant domare du aldrig ställt ut för. Trevligt och entusiastiskt sällskap (barnbarnet Felix 11 år och glada valpköpare). Kan det vara bättre?Meritmässigt går det naturligtvis inte att jämföra med de hårt tillkämpade certen på officiella utställningar, annat lullull inte att förglömma. Men känslan... när det bär, när lilleman tittar upp; "går jag fint nu?", när du inser att den här domaren, som både ägt och fört fram många champions och dömt 1000-tals hundar genom årens lopp, faktiskt tänder till på din förhoppningsfulle. Ja, den känslan går nästan inte att beskriva. Det är en ilning av värme som sprider sig - to the most remote corners of your interior.Någon tände en stor ljus lampa inne i Yours Truly. Det ljuset ska jag leva på länge.Drar nu inga stora växlar på detta, lille G är bara fyra månader, det var bara valputställning etc etc och just den dan, blabla-bla... Men Känslan finns kvar...Tänkte på alla utställningar, alla STORA utställningar, där det är Big Show och mera. Det är Old Main Drag, dvs Stora Stockholm. "Where the he-males and the she-males paraded in style. And the old man with the money would flash you a smile...... I ruined my good looks for the old main drag"Lilla Stockholm är runt hörnet, med Champion of Champions och hela baletten. Lycka till alla vänner och kamrater som ska dit! Gunvald fick förutom sina fina rosetter också en pokal av kolossalformat. Något svårplacerad i den orientaliska prakten hos oss... Men jag får väl sopa undan några lagerkransar och kho-i-noorer. Kärt besvär!--PS G har just provgnagt på sitt jättestora pristuggben, jag har tittat på det avsnitt av Höök som dotter Astrid och och hennes man Jocke varit snälla och ordnat på DVD. TACK så väldigt mycket! Far var lika glad för The Led Zeppelin Story som av en Händelse fanns på sagda skiva. Så vi har avnjutit kvällen var och en på sitt vis!

Av Lisbeth - 1 april 2007 20:28

Västgötaspetsen Ulvus Gunvald Jackson blev BISValp res. på Boxerklubbens utställning i Sundbyholm, 268 anm hundar!

Valp-BIM togs av Gunvalds syster Ulvus Greta Arladagg (Westorps Jack Mc Call - Ulvus Minna) äg Monica Lindhede

Bästa hane vuxen blev Westorp August The Wild (Vesböge Viktor - Ch Skogsbygdens Össika Käck), före Westorps Jack Mac Call (Ch Antimos Pekka Töpöhänte - Ch Lövsjökärrs Wilma). August, som ägs av Mathias Forsberg, gick sen vidare till BIG-2.
BIM vuxen blev Ulvus Flinga Våröga (Westorps Jack Mc Call - Ch Fennican Glada Gladiolus), äg Gudrun Lindvall

Kennel Ulvus uppfödargupp fick Hp

Domare Torbjörn Skaar
ValpBIS-domare Marion Humble

TACK för en trevlig dag! GRATTIS alla vinnare!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards