Direktlänk till inlägg 10 mars 2008

Djävulen bär Prada?

Av Lisbeth - 10 mars 2008 08:48

Sitter i vanlig (o)ordning och samlar mig för dagens id. Hur ska det gå (hinnas med allt)?


Uno ska till veterinären för tandsanering, måste ringa vet för varken Ingrid eller jag kommer ihåg tiden... Uno + matte & husse ska hämtas i Nortan, 3 mils körning söderut, sen tillbaka 2 mil till vet. In the meantime ska Yours Truly (på något sätt) klara av att köpa grönsaker och pellets (på olika ställen) samt lämna Algots sele och träns på stuteriet. Jag har misslyckats med att få ihop ett passande träns till A, en överdimensionerad sheltlandsponny är byggd mer som en liten nordsvensk, inget passar av det sinnrika puzzel som lagts och det blir alltid någon tåt över...


Dessutom måste selen tvättas med sadelsåpa och göras ren. Chefen skulle bli galen om han visste att jag höll på med sånt krafs istället för att jobba! Fast jag har förvisso redan skrivit (och lämnat!) TRE texter...


Då U:s husse, som kanske är ovan vid vår enkla lantlighet, ska med, kan Yours Truly inte uppenbara sig i den vanliga lumpen. Måste leta reda på något helt och rent och helst duscha, tvätta håret och anlägga ansikte. Trevliga svärsöner ska inte skrämmas bort i onödan!


Av lätt insedda skäl måste bilen dessutom saneras till city folks hygien standard. Agh!
Apropos lump, måste bara berätta om de senaste övningen å motsatt håll:


I patetiska försök att bli skapligt risslad för Det Stora Kalaset, hamnades det i en nyöppnad boutique. Föreståndarinnan, som fritt sprungen ur "Djävulen bär Prada" tittade med avsmak på min enkla uppenbarelse, kommenderade av alla smycken (ja, de var inte så många...), tog fram en klädborste och började frenetiskt borsta bort hundhår, ville slita av mig alla kläder, vilket vägrades. Gillar inte att klä av mig inför främmande! Kort sagt fick mig att känna mig som en sophög. Kommandoorden smattrade: "Räta på ryggen!" Det är lätt sagt... "Glo inte i spegeln förrän jag är färdig!" (med "stylandet".) Ända tills jag fick nog och flydde utför trappan. Kanske hade hon bara en dålig dag på jobbet? Som tur var hade Ingrid ännu inte hunnit ansluta. Då hade väl Prada-damen blivit jojjad i hängslena...

 
 
Ingen bild

Ingrid

10 mars 2008 11:25

Men gud vilken ryslig människa...Tur att jag inte var där, jag hade blivit fullständigt vansinnig!

Oroa dig inte Mor, vi är härdade! Ola tål mer än vad han ser ut att göra..
Vi ses snart!
Puss

 
Ingen bild

engelbert

10 mars 2008 15:27

Ett litet tips: köp ett träns som passar på bredden dvs pannrem, käkrem och nosgrimma, sedan är det bara att uppsöka närmaste sadelmakare ev t skomakare dvs innehavare av maskin som syr i läder korta sidstyckena till lämplig längd - stackars Algot - Lycka till

 
Ingen bild

lisbeth

10 mars 2008 17:57

Tack för tipset, men Algot har nu fått ett passande körhuvudlag av delar från tre olika träns.

Vadå stackars... Algot lever livets glada dagar, är Top Boy ett gäng likasinnade, får bästa tänkbara omvårdnad, tömkörs och är duktig på det, samt har varit framför vagn!

Vänligen/Grinig ponnyägare - lite känslig på den punkten

 
Ingen bild

engelbert

10 mars 2008 21:43

Ursäkta då - han har det säkert jättebra i sin flock och lever ett gott ponnyliv - jag menade bara att det var synd om honom som hade en matte som tyckte att det var besvärligt att få ihop ett lagom stort träns.
xxxxxxxxxxxx sedan höll jag på att skriva sånt som inte ska skrivas så det blir du utan. Du ska inte vaea så känslig och grinig och du ska ........

 
Ingen bild

lisbeth

10 mars 2008 21:53

Jo det fattar jag väl, men det är lite svårt att förklara problemen om man inte vill förstå/alt. har världsbilden klar redan från början.

Men gå på bara, vrid om kniven, skriv gärna det som pockar på, även om det inte ska skrivas, etc.

Jag går igång så bra på det, jobbar mycket nu och behöver allt adrenalin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards