Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Messi - Primo, Si!

Av Lisbeth - 21 april 2010 06:06

... hade Yours Truly sånär tänkt ha som rubrik när vi bänkade oss framför TVn för att kika på semifinalen i Champions League och få några timmars avkoppling från jobb och... jobb. Men min favorit Lionel Messi stod ej att känna igen och även Zlatan var lite däven. 14 timmars bussresa genom Europa (pga flygförbudet) är kanske inte idealisk uppladdning... Se där - den isländska askan har effekter ända in i elitfotbollen... Det hårt kämpande Inter vann över Barcelona med 3-1. En trots allt mycket underhållande match. Vilka krigare, sa man i TV-studion och det är bara att hålla med!--- Idag ska Yours Truly vara hemma hela dagen - skrivjobb etc är klara - så nu kan man helhjärtat ägna tiden åt målning och annat hemskötsel. Det är så kul för det blir så fint!---- Fortfarande strömmar in massor av rapporter om djurskyddet såsom det numera utövas i Sverige... Det är inte så kul... polisanmälningar mot myndigheten om övergrepp i rättsak, djurplågeri och anmälan om kroppsskada i samband med omhändertagande (en djurägare fick hjärtinfarkt) - det tar aldrig slut... en annan djurägare tog livet av sig. Det känns som att kika ner i en svart skorsten! Ingen rök utan eld, sägs det ju, men nu är orsak och verkan omvända!----PS**** Någon Vän af Ordning påpekade att bloggens presentationsbild inte helt överensstämmer med verkligheten. Nä, må så vara... Fotot är från min 50-årsdag och vald av min dotterson Felix, som står för idé och design. Mormor skulle vara till sin fördel... Då var Yours Truly rödhårig, nu är man pensio och av Lifvet - förvisso spännande som sådant - grånad. Kvar finns en optimistisk approach och ett stämningsläge som Felix bildarrangemang förmedlar!  
 
Ingen bild

Helene

21 april 2010 11:59

Messi, Messi, Messi...! Min sambo som andas och lever för Arsenal fick se hur Messi fullständigt utplånade Arsenal för några veckor sedan.

Men det var bara en parantes till ditt inlägg. Det övriga (och så mycket viktigare) måste jag fundera en stund på innan jag kommenterar det.

 
Ingen bild

Anita W

21 april 2010 13:22

Hade nu Wayne Rooney varit med så kanske det hade blivit andra bullar
Jag är glad att Barcelona förlorade. Så himmla trött på deras skryt och diva later. Zlatan? Jag spyr! Ja ja , jag ska lämna landet. Messi? WOW!! Jag är som en åsna mellan hötappar
United eller Arsenal. Förtjust i Newcastle också

 
lisbeth

lisbeth

21 april 2010 17:17

Viss är han fin lilla Messi!
Han har gjort underverk... Det var Lionel Messi som i förra årets final i andra halvlek definitivt sänkte United med en baklänges konstnick. Lille Messi - ungefär tre äpplen hög - nickade(!) i mål. Vilken lirare... Matchen slutade 2-0 till Barcelona som därmed bärgade den fina bucklan från förra årets vinnare Manchester U.

Jag håller mid dig Anita, jag gillar inte nutida stjärnorna med deras divafasoner, diamanter i örsnibben, fåniga segergester och annat fjant.

Förr var fotboll ett spel för män... talar om engelska fotboll... som ju spelades i blötsnö och leriga planer. Många spelare var fattiga arbetargrabbar från Skottland och Irland. Det var mer hjärta i spelat.

Ja, jag är också in the wilderness när det gäller fotboll... I know an Arsenal from a Tottenham Blue... Flera av de lag som jag gillar har dessvärre så hemska fans!

Förr var jag väldigt svag för Liverpool, förebilden där var Jimmy Case, som hade en spektakulär karriär. Känner mig uppiggad vid blotta tanken och ska skriva om honom tror jag.

http://ulvus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica och Märta

22 april 2010 10:49

Har någon här hört historien om tiken som beslagstogs av polisen för att en poliskompis till ägaren blev biten. En lite osäker tik men med treveckors valpar kanske man inte vill hälsa på en hotfull karl. Läs historien på Facebook. Tiken kallas Maya och så heter sidan. Polisen gjorde en snabb bedämning att hon måste avlivas men Anders Hallgren grep in och ställde diagnos: Hon hade livmoderinflammation. Vet inte om hon kommit ut från djursjukhuset. En tik som inte har något brottsligt förflutet. Skånepolisen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards