Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Lisbeth - 12 oktober 2011 08:37

  

- Det kommer aldrig att bli någon jämlikhet - inte ens i vårt land - i varje fall inte i min tid! Sa Yours Truly till Chefen i grälsjuk ton, ville ha mothugg och bråk.

- Nä, sa Chefen trankilt och avvaktade fortsättningen. Ty han har varit med förr! Och så klart är han en Han. Det är ju han som är Chefen!

Jo, försökte jag en gång till, så här är det... Jag måste alltid vara dubbelt så duktig som de andra (manliga kollegor). Dessutom får jag aldrig göra fel! Så är det inte för dig. Varför då? Va!

Därför att jag är kille, var det lugna konstaterandet.

Blir man inte galen?

Jag påminns om den här bestående oordningen varje gång som det visas någon gammal svensk film på TV. "Det här ska du inte bry ditt söta lilla huvud med" (klapp, klapp, "Lilla gumman" (nyp i rumpan). Grrr... Yours Truly är uppväxt med överseende och nedlåtande bemötande. Eller bemötande? Osynliggörandet! Manliga härskartekniker! Mannen (medelålders, vit, heterosexuell) är normen. Vi andra - bögar, färgade, kvinnor! - är bara dåliga B-kopior och måste varje dag bevisa vårt existensberättigande. Visst har det blivit bättre. I teorin - läpparnas bekännelse!

Därför är det uppiggande för klen åldring att läsa en av favoritbloggarnahttp://fundera.bloggagratis.se/ (handlar en del om agility och god mat, det medges, men också om människovärde och respekt). Måste erövras. Varje dag.

Bara en sådan här mening, gör en på gott humör resten av dagen:

Jag är 45 år gammal, har en doktorstitel och skinn på näsan. Här är det jag som bestämmer och om det inte passar, så kan ni logga ut.

TACK Chefen, för att du gjorde mig uppmärksam på denna konstanta glädjekälla!

Av Lisbeth - 12 oktober 2011 06:29

Det är fortfarande mupp med bloggen - går inte att lägga in presentationsbild, bakgrundsbild, ändra färger, etc. Kommer bara mupp en skylt Ogiltig färgkod... Grrr...

Har meddelat supporten...  

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards