Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Lisbeth - 24 oktober 2011 17:39

Yours Truly är - kanske något överraskande - inte ett dugg intresserad av debatter eller andras synpunkter eller till åsikter förklädda råskäll. Inte alls...Detta kan säkert ses som ofint i dagens brus, där alla ska ha en synpunkt på allt... Min värld finns inom mig. De jag är intresserad av söker jag själv, andra får vara... Jag bloggar för att det är ett slags dagbok, för att familj o vänner får lite koll på vad som timat, för att bloggen tjänar som igång-sättning till det allvarligt menade arbetet. Ibland - bland allt kiv o split o tröttsamhet - mänsklig låghet! - då känner jag med Stagnelius en närmast gnostisk längtan efter tystnad och helig frid: Kom, tystnad, kom! Med dunkelblå vingar mig överhölj och näps de fräcka ljuden,som våga själens helga sabbat störa!

Av Lisbeth - 24 oktober 2011 12:46

- Läste en gång att du slängt dina mediciner, och om jag vågade, skulle jag göra detsamma. Bl.a blodförtunnande och blodtryckssänkande. Mår du bättre utan, eller har du börjat ta dom igen?

Fick ett mail från en gammal vän med lite frågor om hundavel m.m + ovanförmälda frågeställningar om Mig Själv - dvs. Hälsan.

Tog och kände efter...

Nej jag tar inga mediciner... inget smärtstillande, anitinflammatoriskt, blodtryckssänkande eller annat som medicinmännen antog att den skröppliga abdomen behövde... Slutade besöka medicinmännen (kvinnorna) - det var lätt... samt gratis!

Resutatet: Har aldrig mått bättre! Inget ont i ischiasen, gått ner 10-12 kg, skaffat ny garderob; rek bonprix - verkar ha en inköpschef som Älskar Kvinnor!

Vad har yours truly gjort istället?

Slutat äta allt Vitt, dvs. stärkelseinnehållande; potatis, pasta, vetemjöl, vitt bröd, socker, ris

Istället: Kött, fisk, ägg, mejerivaror, grönsaker, frukt, havregrynsgröt, rågbröd + grädde + smör i all matlagning.

Miljö

Omgivning: några få men underbara människor som älskar mig - skyr de förpestande som radiumstaplar..

Går på gympa varje vecka

Slutat röka


Fråga kolon - Kunde då inte Ärliga Bettan börjaty gympa och sluta röka ÄNDÅ - dvs. utan drastiska omläggningar av diet samt avsked från medicinering?

Nej - jag kunde inte/orkade inte..! Måste börja i den ändan att bli lättare - först! Då klarade jag av det andra - sen...


Bildbevis:

Före (för ett par år sedan):


Efter (dvs i lördags)


Resultatet blev Bättre - ivf om man får säga det Själv - åtminstone känner man sig Yippee & Tjoho! Blir 66 nästa månad - om man hänger med så länge...

Eftersom man inte ska FÖRHÄVA sig - dvs. vara kaxig i onödan - man slinta på Lifvets Hala Tilja å bryta den sociala lårbenshalsen, en Annan har gjort det i ett kör.. så får man väl runda av med en tänkespråk passabelt för Säck å Aska:

Vers om dagens tillstånd som jag bättrat på:

Oktober var ovanligt äckelgrå - November blir troligtvis värre!

Vem farao skapade världen så? Vi misstänker: troligtvis Vår Herre!

Av Lisbeth - 24 oktober 2011 06:41

  Detta är en historisk bild... känns lite högtidligt att se den igen! Idag är det nämligen på pricken ett år sedan Marina träffade Mandy, vår förstlingskattunge och gemensamma projekt... Då hade lilla Mandy överlevt en tuff första period som kattunge och hunnit att bli fyra veckor.. Nu, ett år senare är har Mandy blivit en stor stilig hankatt, gjort sig ett namn... Och fått titlar: Ch Yffranes New Moon Rising JW... samt har under en stor del av året hållit ställning som Top Show Cat Kat I enl SVERAK. Det hade väl ingen trott... Jo förresten.. vi trodde på krypet hela tiden..!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards