Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Lisbeth - 16 oktober 2011 08:18


 Så här skrev Yours Truly för exakt fem år sedan... och då såg jag ut så HÄR...Jag skrattar ihjäl mig! Det kan vara intressant som jämförelse: 

Måste göra något radikalt åt mitt utseende! Har inget val ity ny ID-bild måste tas. Bläh! Presskortet har gått ut och körkortet är på G. Är övertygad om att det inte räcker med Ärliga Blå Ögon på Banken. Posera för bilder av den egna personen är det värsta jag vet. Resultatet brukar bli Wanted Posters.Dessutom säger Ingrid att jag ser lite opålitlig ut, för jag har sneda tänder. Egentligen tycker jag att kvinnor/flickor ska ha långt hår. Just precis, det är min oomkullrunkeliga uppfattning; bort med stubb, små försiktigt uppklippta samt persianpälspermanenter! Men nu när alla tjejer, även Damer! är långhåriga och sveper med manar som gardiner, ja, då är det inte lika kul längre... Fick en ingivelse och tog fram gamla pudelsaxen. Snipp, snipp, så låg det en driva vid mina fötter! Resultatet borde naturligtvis vara förfärligt, men det blev faktiskt riktigt bra! Fick tom komplimanger från stilpoliser i omgivningen. Det var länge sedan någon sa något Sådant till mig! Frisör: Jag själv! Varannan månad sätter jag nu en toppluva på huv´et och klipper bort allt som sticker ut. Sen shampo & självtork, frisyren får locka sig bäst den vill. Det blir jättebra! Och framför allt gratis! Grämer mig att jag inte kommit på det tidigare...I femtio är har jag blivit klippt, stubbad, effilerad och duttad med. Det stackars håret har permanentats, slingats, färgats, papiljotterats, tuperats, flätats, satts upp och tagits ner, blankborstats och fluffats till utan att jag någonsin känt mig bekväm med resultatet. Förrän nu! Det är inte första gången som jag gör radikala ingrepp, naturligtvis inte för att behaga någon annan än Mig Själv! Om jag så operativt avlägsnar näsa och öron skulle husfadern inte märka någon skillnad, det är jag säker på. Hur som helst; när jag för tio år sedan blev mormor, så kom jag till INSIKT. En mormor KAN bara inte vara långhårig och rödhårig! Jag ville bli nobelt vithårig och se värdig ut, lättare sagt än gjort. Frisören klippte och klippte, men det gråhåriga blev inte gråhårigt på något snyggt sätt, man såg ut som en grävling! För att bättra på det hela fick håret bli blått. Yours Truly inträdde i sin Blåa Period. Effekten... tja, man väckte ju en viss uppmärksamhet... Framhärdade i ett par år, men blev trött på alla dumma kommentarer, så den fick bli det gamla långa och röda igen. Men det är ju inte så praktiskt, håret är ivägen som en efterhängsen karl. Flätan fastnade i Algots träns häromdan. Så nu är det klippt!


Så trodde jag alltså DÅ - för 5 år sedan. Nu har man då kommit till INSIKT - igen. Skit i håret, gör nåt åt resten..! Inget har sådan betydelse för utseendet (och välbefinnandet!) som 10-15 pannors viktminskning... Åstadkoms med omläggande av livsföring (först) och gymnastik (sen) - ivf lilla Ja orkade inte gör båda samtidigt! Och håret det fick vara som det ville - INGEN påverkan annant än shampo var/varannan dag... Plötslig blev man åstundat vithårig och värdig... Hahahaha...



Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards