Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Lisbeth - 28 oktober 2011 13:51

Jo EN Sak har man lärt sig . en anl av tidigare inlägg - det är att inte vips å i affekt skicka iväg något förvisso sant men mindre välbetänkt... Skrev i morse i stor frustration ett rasande email, med uppsägade av div bekantskaper m.m - men skickade inte iväg det - än... Vilar på hanen sas - hm... mindre bra uttryck i sammanhanget... 



 




...försöker coola ner mig genom att prova mina nya stövlar... och öva mig att gå på ett lagom ovunget sätt vilket ser så lätt å snyggt ut på cat-walken...De va länge sen sist... Har ej kunnat ha högklackat tidigare pga ischiasen, men nu går det bra. Dessutom får man bra hållning genom att vara tvungen att räta på ryggen.. Kommentar från Stilpolisen, dvs Ingrid: Som en blandning av fnask och pirat - kanske inte så långt från verkligheten, haha...

Jättefina!


Alltid något...


Av Lisbeth - 28 oktober 2011 12:02

28 oktober måste vara en riktig skitdag - ivf för mig, Man lära sig aldrig... Se här vad som hände för exakt fem år sedan. Nu är det (nästan) precis likadant... Rys!

 


Mea Culpa

Av Lisbeth - 28 oktober 2006 10:48

Varför skrev jag att det artar sig? Ofelbart blir det precis tvärtom.Ibland, ungefärligen ett par gånger om året, då slås jag av en förfärande insikt; jag är inte alls så bra som jag (och omgivningen?) tror. Man är en riktig fåntratt...Vad har Yours Truly nu gjort? Ingenting, dvs, just det. Jag har glömt, missat, förträngt viktig handling som skulle utföras. Har inte den ringaste lust att tala om vad. I have a reputation to maintain... Men i stress, distraktion, optimistisk enfald, glömska och rent slarv - förmodligen en kombination? har jag missat vad som lagstadgat ligger mig till last. Och detta får jag sona med ett helt gäng tusenlappar, helt i onödan. Mea Culpa, Mea Maxima Culpa - (latin - betyder i detta sammanhang Jag Min Stora Klumpskalle). Usch! Jag borde sitta i ett mörkt rum med en påse på huv´et som det står "Riskavfall" på. Har jag då inte fått information? Jo då, massor - den ligger förmodligen i mappen "Tagit Del Men Ej Förstått"! Jag frågade husfadern hur han stod ut med att vara gift med mig, men han sa att "man vänjer sig". Quite a compliment! Som om inte detta vore nog! Skulle hämta mitt nya körkort. Åkte till den vanliga ICA-butiken där postförsändelser numera minuteras ut. Men ack nej! ID-handlingar måste hämtas på posten! Det stod faktiskt på papiret som jag hade i näven. Kände mig om möjligt ännu dummare... Lärdom För Livet: Läs ALLTID det finstilta!!!!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards