Alla inlägg den 12 november 2008

Av Lisbeth - 12 november 2008 15:31

Ada med Ulvus M-kull foto: Göran StaafKikade in på bloggen där det stormar som mest - alltså gällade pris på valpar - vilket jag i min enfald trodde var en överenskommelse mellan säljare och köpare...



61 kommentarer! Helt sanslöst! Har folk bara pengar i huvudet?

Den senaste kommentaren handlade om en pensionär som på grund av den skenande prisutvecklingen inte hade råd att köpa sin nästa västgötaspetsvalp. Han hade varit bonde i hela sitt liv och alltid haft västgötaspets. Alltså ett idealiskt liv för en sådan liten krabat...

Man blir upprörd! Så efter moget övervägande lade jag in en egen kommentar. Sista ordet?

Den kommer här in extensio så är jag säker på att den blir läst he he... Hur som helst gick den ut på att om Yours Truly någonsin åter föder upp en kull valpar av rasen västgötaspets så ska det naturligtvis vara efter konstens alla regler och valpar med nödiga papper försedda (reg, ID, vaccin, friskintyg, m.m.) - mina kostnader för detta täcks, har jag räknat ut, om valparna kostar 7000 kr/st - OCH de ska bara säljas till gamla gubbar som haft västgötaspets - kan i förekommande fall även gälla gummor - då dessa tar väl hand om sin hund och är hemma hela dagarna. Vilket härmed edligen bekräftas.

'

PS. På så vis slipper jag alla stollar som inte kan erbjuda ovan uppräknat.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards