Alla inlägg den 30 november 2008

Av Lisbeth - 30 november 2008 13:40

Idag har far och jag varit flitiga, mest innomhus. Husse har bakat limpor och kokostoppar, medan Yours Truly tömt mormors sekretär. Med förenade krafter släpande vi ner den för trappan, utan att bryta benen vare sig på oss eller på familjeklenoden! Nu är den putsad och polerad, samt fått lådor och innehåll återställt. Tyvärr tappade jag nyckeln during work in process, men den dyker väl upp... Det är inte klokt vad mycket ärvda och sedan länge glömda saker som kommer fram...
Att det är bara pekingeser runt om beror på en massa saker som helt eller delvis hör ihop med Mitt Lifv; fotot i mitten är min första älskade och mycket saknade pekingese Int & Nord Ch Lotusgrange Golden Gem, bland arvegodset är tavlan med personligt tack till min farfar från Gustaf VI Adolf. Vid sidan av denna minnestallriken med Gustav Adolf, drottning Louise och hennes pekingese Eisie. Det finns en målning, BIS-vinst på pekingese-special,samt en liten presenttavla från South Wales Pekingese Club, där jag dömde deras Club Show 1988. Och så har det byggts på... Varje sak är ett personligt minne och jag är glad att vi kunnat få fram dem och att sakerna är oskadda!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards