Alla inlägg den 21 november 2008

Av Lisbeth - 21 november 2008 21:21

Äntligen fredag! Terrible week... Far och jag har jobbat som galningar... nu är det dessutom kallt som i Kazan... brrr!



Igår var det lite avbrott från det myckna skrivandet... först kom sotarn - tack och lov! - hundarna hoppade glada runt i extras, Gunvald samlade diskret sotarviskorna och bar bort... så nu kan vi elda utav attan! Precis när Yours Truly hämtat sig från detta, då ringde höbonden - sen var det bara att lossa och stapla ett ton hö. Efter detta känner man sig mycket frisk och sund! Arbetsintervju gjordes senare på kvällen, så ingen kan säga att man ligger på latsidan!



På grund av ovanförmälda avbrott i det strängt inrutade tidsschemat har jag tyvärr inte hunnit med alla jobb före helgen, få arbeta även i morgon - eller tills allt är klart... Men det är då det!



Nu under kvällen har vi läst våra läseböcker, mumsat wienerbröd och hållit värmen med te, kaffe och whiskey. Ingrid och jag köpte till far en flaska Jack Daniel´s Old Tennessee - alltså Old Tennis Shoes - som tack för alla gånger han gjort utställningsmatsäck till oss! Blev bjuden på en slurk, inte så illa faktiskt och värmde gott! Egentligen är jag inte så där heltänd på whisky, speciellt inte rökig singlemalt - påminner om hostmedicin, tinctura pectoralis som vi hade på apotektet för 50 år sedan - kännarna sitter dock och smackar och himlar med ögonen, så det är väl bortkastat på primitiva typer som en annan! Men vad gör man inte för att få upp ångan...

Välkommen till helgen!

Av Lisbeth - 21 november 2008 17:01

Kan bara inte undanhålla undanhålla läsekretsen detta domarutlåtande om Zvante - vår speciella favorit. Grattis!
Så här skriver stolt matte Ewa:
Jag tror jag ska sluta ställa ut honom nu - jag tror inte att det kan bli bättre! Han var 5 månader och blev grupp 2 efter helt fantastisk husky som jag inte ens funderat på att slå.

"Välskuret huvud, vaket uttryck. Alltigenom mkt välkonstruerad . Utm hals, utm naturlig resning. Utm förbröst o front, utm bestomme o tassar, välutv bröstkorg. Flott top-line medfödd stubbsvans. Utm kraftfullt välvinklat bakställ. Lätta generösa rörelser. Mkt lovande valp."
Zvante heter Eldhästens Zvante Zundin.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards