Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

BIS two days in a row!!!

Av Lisbeth - 24 januari 2011 06:25

Our precious Mandy - Yffranes New Moon Rising - first homebred kitten - got all judges votes both days at Sundsvall Jubilee Show and was BEST IN SHOW KITTEN two days in a row!

Mandy - med egna ord:

- Vi har varit på Show! Det var jättelyxigt! Vi bodde på hotell 242 meter över havet! 20 meter till incheck... Utställningslokalen - en festvåning - var upplyst av 20 jättekristallkronor...      ...  å jag fick en utställningsbur som jag dekorerade på mitt sätt...

....det var 38 sådana som jag första dagen...

   ... då jag fick träffa domare Veikko Saarela...

    ... vi blev riktiga polare...

... så jag fick hjälpa till med kritikskrivandet...

   ... sen blev jag nominerad till BIS-panelen... alla tittade på mig!

 Paneldomarna var Raymond Allesandro Saetre och Anne-Gro Edström...och så min bästis Veikko förståss... Jag fick ALLA domares röster så jag blev BIS-kattunge!

Min kompis Clintan - Ormeryds Clint Eastwood - fick träffa domare Dothe Kae 

från Danmark... Dom gilla också varann...   ... hon var väldigt tagen av Clintans manliga charm...

   ... och snygga uppsyn...

   ... för att inte tala om hans fina päls...   Så Clintan blev också BIS-nominerad! 

Ett tag tävlande vi också mot varann! Jag vann hi hi... Clintan blev bästa perser junior! Våra mattar blev jätteglada!

 
 
Ingen bild

Anna

24 januari 2011 08:44

SÅ GLAD för er skull Lisbeth som du kämpat med denna lill kille! PÅ minner om min första kull, en blåshaded - som på sin första show blev NOM.. men inget BIS, men vad gjorde det, vägen låg öppen för en ny uppfödare/utställare *ler*KRAM o JÄTTE GRATTIS
Anna

 
Ingen bild

Karin

24 januari 2011 09:00

Grattis! Vilken pangkissemiss nu fick till på första och hittills enda försöket! Tur det inte behöver trasslas med MH med 1 elleer 2 på skotten för att vinna detta ;-)! rakt av = BÄST!!!

 
Ingen bild

Maud Larsson

24 januari 2011 09:11

Han kom, han sågs och han segrade..Vilken riv start lille Mandy börjar sin karriär med...och även för de nyblivna uppfödarna. Grattis än en gång=0)

Maud,sockertopparna och Frk Rosa Von Fräs

 
Ingen bild

Marina

24 januari 2011 12:36

Mandy, vad duktig du är! Vi är så stolta över våra killar. Nästa utställning måste ditt burskynke monteras fast bättre, hmm.

Lisbeth

24 januari 2011 15:05

Tack Lill-Matte! Men jag tyckte det blev så fint så här! Egen hängmatta å allt... Visst är jag bra söt när jag tittar fram?

 
Ingen bild

Ingrid

24 januari 2011 12:48

Helt fantastiskt, Mamma! Grattis från oss till hela Yffranes Crew!
Och vad roligt att få se så fina bilder från utställningen, känns nästan som om man var där själv...

 
Anja

Anja

24 januari 2011 13:53

Varmaste Gratulationer till er för Mandys
fantastiska showdebut.
Kram.

http://www.steadwyn.se

 
Ingen bild

Jeanita

24 januari 2011 15:44

Efter en lite tråkig helg så fick man ju en lycko-
känsla bara av att titta på dessa bilder och ta
del av Clintans och Mandys fantastiska resultat.
Man blir ju lite avundsjuk på er som också får
gosa med händerna i dessa underbara pälsar. Tänk
att Clintan är så stor och välväxt fast att bara är
junior, vad skall bliva? Mandy skall vi bara inte
tala om, tack för att vi får följa dom på deras
segertåg på utställningar!!!!

 
Marianne

Marianne

24 januari 2011 15:50

Hjärtliga gratulationer till lillpojkens BIS!

http://www.gatefields.se

 
Taina

Taina

24 januari 2011 16:21

Jättegrattis:-)
Bara början.....

Taina

http://www.chiroskas.se

 
Michelle

Michelle

24 januari 2011 17:44

Stort grattis till de fina pojkarna. Härligt med en sådan dunderstart för Mandy.

http://www.nattsmygarn.se

 
Elisabeth

Elisabeth

24 januari 2011 18:50

Gratulerar så jättemycket till fantastiskt resultat

http://home.online.no/~roeysla

 
Ingen bild

Gudrun

24 januari 2011 22:36

STORT GRATTIS!!
Sitter dom bara så därpå bordet - helt lösa? Är det ingen som smiter och orsakar kalabalik?

Lisbeth

25 januari 2011 00:46

Tack! Nä det är väluppfostrade missar...

 
Ingen bild

Heléne Fahlgren

25 januari 2011 10:28

Super grattis till charmtrollen.Ni kanske måste förära lilla Mandy med en egen hängmatta så han slipper riva ner altt;)

Lisbeth

25 januari 2011 10:31

Tack Heléne - hängmattan är fixad! Vintervit med fransar och rödlila rosor - sött för en sötnos!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards