Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Kära Dagbok!

Av Lisbeth - 27 januari 2011 07:32

Igår var den värsta dagen i mitt liv!  Min favoritplats är en skön filt på tvättmaskinen som står mot spismuren - alltid varmt och mysigt! Det är den härligaste kattplatsen på jorden! Och den är bara Min - ingen annan katt får gå dit!   

Men vad händer? Jo matte tar min filt och stoppar den i Tvättmaskinen - fullkomligt onödigt om ni frågar mig... Och sen tar hon upp den - kall och våt - och hänger den på strecket på spismuren... Och detta utan att lägga dit någon ny filt för mig att sitta på! När jag hoppade upp höll jag nästan på att halka av! Min fina plats var inte ett dugg mysig längre - kall och hal och sen med den våta filten ovanför. Usch! Undrans på att man blir sur:

Så jag gick värdigt därifrån och bestämde mig för att ta igen mig från morgonens hemska upplevelser i våningen en trappa upp - dvs i husses säng. Men säg den frid som varar beständigt...

Matte har bestämt att vi huskatter ska träffa en liten taggig blekfis som också lär bo här på det här iofs trivsamma stället - en s.k kattunge. Isch...

Min mamma Klara och bror Hasse har träffat blekfisen. Det vara inte mycket att se, sa dom.

Jag har nog förstått att de finns andra katter i huset än vi, men det har inte stört mig. Bara de håller sig för sig själva. För jag är en snäll katt. Vilket syns på bilden med bror Hasse:   Är man störst så måste man vara snällast (Bamse-style).

Det är alltså jag, Viktor, som talar. Jag är en välväxt katt i mina bästa år (11 år vikt hemlig). Tvåbeningar påstår att jag väger 8 kilo, men det måste väl vara ett misstag?

Alltså, vi låg för tillfället och vilade i husses säng, Klara och Hasse och jag. Och då kommer det inskuttande på tvären en skär blixt. Vi såg klart ogillande ut men låg kvar... Så hoppade blixten upp i sängen... vi låg kvar! Men krypet nosade på min svans och började leka med den. Då fick det vara nog!

Jag fräste och gick därifrån... Lite respekt kan man väl få kräva!

  

Och HELA den kvällen höll jag till i undervåningen. Dit har krypet inte hittat - än...

 
 
Ingen bild

Viggo, skotte

27 januari 2011 11:10

Viktor, vad roligt du skriver - duktigt! (för att vara katt, alltså - no offence..)

Beträffande filten så vet jag PRECIS vad du menar!
Min matte brukar ta min filt och tvätta, just när jag fått den precis så där mjuk och lagom hårig så att den är skön att ligga på + luktar jag så att alla vet att den är min.... Och så får man tillbaka den alldeles stel och doftandes TVÄTTMEDEL - blä!

Lisbeth

27 januari 2011 11:20

Tack Viggo! Dig känner jag... du är den svarte med skägg som inte skäller... till skillnad mot de där grå typerna som en annan tvingas framsläpa mina dagar med... Urk!
Ja du Viggo - tvåbeningarna är inte lätta att förstå sig på!
Vissa fördelar har de dock, husse drar ständigt hem byten som han delar med sig av! Mums!

Du får gärna komma hit snart igen - då håller sig gråingarna i schack hi hi...

Viktor - auktoriserad huskatt

 
Viggo, skotte

Viggo, skotte

27 januari 2011 11:53

Hygglo, jag kommer nog på visit snart - måste spana in den där lilla bleka skytmånsen!

Ps. Min matte har skrivit om en skotte som var nästan lika tuff som jag på Skottebloggen!

http://skotte.bloggplatsen.se

Lisbeth

27 januari 2011 12:56

Coolt!
Nu är det skrytmånsen som svarar... De stora katterna har inte tillgång till dator men det har JAG, hi hi...

Mandy - kattunge med 2 BIS
(det är väl mer än någon annan i den här familjen...)

 
Ingen bild

Anna

27 januari 2011 22:19

HEJ MAndy - det bevisar vad en stamtavla betyder:)

Lisbeth

28 januari 2011 08:01

Priisis - L111111111111111111111111111qqqqqoads of Attitude - det har min mamma sagt till mig... Hon har också stamtavla. fniss & ti hi...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards