Alla inlägg den 26 november 2007

Av Lisbeth - 26 november 2007 17:59

Man lever ett omväxlande liv. Ömsom är det som ett kapitel ur Tomtebobarnen, nästa dag mest Barnen Från Frostmofjället...
Men idag har vi eld (fungerande vedspis), TV och tom toan funkar understundom. Än lever Gud!
--
Yours Truly känner sig understundom som fritt sprungen ur en sång av Euskefeurat, som t.ex Passar det dig? (Text Ronny Eriksson)
- Jag sover alltid med kläderna på
sänghalmen bytte jag 82
Jag städar titt som tätt
varje julhelg oavsett
det behövs eller ej
Passar det dig?

---

- Källarluckan är försvunnen
Jag har inget lock på brunnen
Min toalettstol är helt ur funktion
så man måste pinka ute på bron
Jag hatar folk och önskar finna
någon likasinnad kvinna
som ger jävul´n i mig
passar det dig?
--
Är det inte lysande?

Av Lisbeth - 26 november 2007 10:41

Vardag igen, hurra! Yours Truly har huset för sig själv, kan göra saker i valfri ordning. Visserligen är det trevligt med sällskap (i rimliga portioner) och husfadern är händig med stallreglars uppsättande, middagslagande osv. Men vardagen tillbringas bäst in splendid isolation.
Idag är det påfruset ute, så det kan löna sig att städa, jippi! Dystra julutsikter dock. Ingrid har fått besked om vissa arbetspass på nya jobbet; julafton, juldagen & nyårsafton! Så det ser ut som lilla I:s förutsägelser på sin blogg om julandet uppfylls med hemsk hastighet; ensam på en madrass i en tom lägenhet.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards