Alla inlägg den 3 november 2007

Av Lisbeth - 3 november 2007 16:05

Här är ett förfärligt slabbigt väder, snöslask och lera. Tursamt nog är det inte så kallt, ity vi kan ej tutta på i spisen (se tidigare inlägg ang utebliven sotare, orkar inte dra det en gång till). Det blir att pälsa på sig och slå åkarbrasor. Å andra sidan, Yours Truly älskar strapatser och elementens raseri, härlig när stormen dånar och man får gå ut med snöskyffel i högsta hugg och bana väg... Ett pervo av mildare sort? Måste bero på uppväxt i Gamla Hagalund, bottenfruset i slaskhinken och utedassets järnlock frös fast... Sant faktiskt! Centralvärme är för veklingar och kommunens snöröjning ger jag inte mycket för... En och annan uthärdad liten strapats ger liksom lite mer livskvalitet åt resten, förstå mig rätt!
Hästarna var våta som tuppar och glada att få komma in på eftermiddagen. I stallet är det torrt och rart med massor av halm att ligga och mojja in sig i. Husfadern var till Staden och investerade i nya fotbeklädnader. Hade inget val då han ska döma sök i morgon söndag och det är hål på alla våra stövlar. Stackars han som ska ut i ur och skur, men är ävenledes av en tålig sort, så det blir nog kul på brukstävlingen, trevliga människor och duktiga hundar!
Än så länge fungerar datorn, ivf om jag gör alla kommandon baklänges på ett avigt sätt som jag inte vill trötta populasen med. Känns lite svajjigt...
För att muntra upp mig själv sätter jag in kortet lilla fina Grå, Sänningegårdens Gerda Linnea. En vecka kvar... Nästa söndag kväll bor hon här i Roslagen. Som jag har längtat... Jippi & tjohooo, så kul!!!
Nu har jag stoppat in en lammstek i ugnen, så gott så man kan skrika... Ska tända ljus med anledning av dagens betydelse, helgondagen alltså.

Av Lisbeth - 3 november 2007 10:27

Då datorn inte helt givit upp andan än görs ett nytt försök med bloggen, nu i s k trängande mål. Frågan är kort och gott. När och på vilket sätt göres lämpligen HD-röntgen?När jag röntgade schäfrar waaay back på 60-talet, då röntgade man och så var det mer eller mindre bra med den saken...Nu är det en smärre vetenskap... Klinik? Sederingsmedel? Sederingsmetod? Hur man lägger hunden? Tid i löpcykel? Allt detta kan tydligen påverka resultatet. Omläsning? Omröntgen om man inte är nöjd med resultatet (hmm... vad är det för nytta med det då...?)Jaha, men nu har Yours Truly efter moget övervägande givit sig in i detta, så då vill jag veta hur man bäst går tillväga. Har lyckats snoka upp en rekommenderad klinik som inte halft har ihjäl västgötaspetsar via sedering och som lägger hunden rätt. Men, när det gäller tikar, när i löpcykeln är det s a s bäst?Upplys mig, kära sakkunniga i förskingringen! Råd och tips mottages med ödmjukt sinnelag och i största tacksamhet!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards