Alla inlägg den 9 mars 2007

Av Lisbeth - 9 mars 2007 09:52

Apropos Kvinnodagen, personliga mentorer och annat. Jag tror på The Good Example. Yours Truly må dock bekänna: det är allt svårare att finna kvinnliga förebilder. Dagens högsta karma verkar vara gapiga programledare på TV - hu! Här får man söka sig till litteraturen. Scarlet O´Hara (Borta med vinden) och Ulrika i Västergöl (Mobergs utvandrarepos) verkar vara damer med klippanischer. Meddelade Dr G mina iakttagelser, men fick inget gehör: Den ena bedrev skörlevnad, den andra blev alkis, så det var inte mycket att stå efter.Moder Theresa? Inte riktigt min grej. Alva Myrdal? Inte det heller...Jag tror, med stöd av stigande ålder, att det lutar åt Mor På Tuppen som Bellman besjunger henne. Hon ger goda råd till Fader Movitz och får svar: Mor På Tuppen du, är en ståtelig fru, en rasker gumma...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards