Alla inlägg den 23 mars 2007

Av Lisbeth - 23 mars 2007 22:03

Jag har tråååkigt!
Är för trött i armar, ben & huvud för att företa mig något. Inte ens det faktum att det Stora Förlaget ringde och efterfrågade mina tjänster har en nämnvärt uppiggande effekt. Har just genomlidit något hemskt kombinerat flams/musikprogram på TV (Så ska det låta?) - usch! Vi har bara 1:an på grund av nåt tjall på antenn. Tidigare hade vi i alla fall jord-TV, alltså 1, 2 & 4, plus grynvälling på fredagar när grannarna sätter på elen i sina sommarhus och vi får spänningsfall. Inom kort har vi ingen TV alls. Lika bra det. Boring! Husfadern är på konsert i Norrtälje kyrka. Hoppas han har roligare.Kära Bloggkompisar!
Gunvald ska börja i plugget! Yes! Vi har anmält till en valpkurs på Roslagens Brukshundklubb. Lille G ska få lära sig kontaktövningar, inkallning, sitt och ligg, näsarbete mm. Vad roligt det ska bli! Enda molnet på himlen är om vi kommer med. Gunvald är 1:a reserv om någon skulle hoppa av. Så håll nu tummarna att G hamnar på rätt kurs i livet. Det finns få saker som är så upplyftande och på samma gång rörande som se en rad adepter i en nystartad valpkurs. De små är nyfikna och glada, ägarna är måna om sin lilla valp. Man behöver sådana upplevelser i livet.

Båda "mina" specialklubbar har årsmöte i morgon. Yours Truly ska ej närvara. Försöker att inte bry mig om hur det går, lättare sagt än gjort. From förhoppning: att deltagarna uppför sig som folk och inte slår ihjäl varandra. Klubbarna behöver också komma på rätt kurs. Så går det när man hamnar i en slags mental tvångströja orsakad av, tja - bristande personkemi? Vi får hoppas att morgondagen innebär nystart till något bättre. Föreningarna har ju varit trevliga och välfungerande. Och tvångströjor går väl att ta av?

Ska ägna dagen åt ett mentalt reningsbad - städa! Har börjat med farstun och kånkat ut alla fodersäckar och ställt dem i skottkärran. Sen får vi se hur långt man hinner...
Och på söndag är det våffeldag OCH början på sommartiden!

Trevlig helg!

---
En 1/5 av reningsbadet avverkat! Nu ska jag ge mig på väggar och fönster. Hoppas ryggen håller! Så fort jag tänker på SKV och det hemska årsmötet 2002 i Alingsås då gör sig ischiasen påmind. Dessutom får man ont i Själen. Aj!
Måste hålla mig på benen nu annars blir det ingen kurs. Och inte någon kul vår över huvud taget. Det funkar inte att gå valpkurs med domnat ben. Får gå ut och borsta hästarna, då känns det genast bättre.


Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards