Alla inlägg den 11 mars 2007

Av Lisbeth - 11 mars 2007 21:50

O, gamla klang och jubeltid,ditt minne skall förbliva,och än åt livets bistra stridett rosigt skimmer giva.Ack huru lite man vet om vad framtiden ska bära i sitt sköte? För lite mer än en vecka sedan levde jag i den bästa av världar. Tittar på mina små aningslösa inlägg de senaste månaderna. Där gratulerar jag andra och mig själv till välartade valpar och stretar på med mitt, tämligen förnöjsam. Det var då det.Nu sitter jag med soppan i knät och inget är kul längre. Någonstans har det blivit tjallpå kommunikationerna. Vad det hela - egentligen - handlar om är obegripligt, i varje fall för en icke-hundmänniska. En skitsak, som jag ser det, som förståndigt folk lätt förpassar ur världen. Jag tänker i varje fall inte lyfta ett finger mer i denna sak. Men uppenbarligen vill någon (några?) mig ont. Det är ett j---a ältande! Eller är det kanske någon annan som ska tofflas till? Mig vågar sig ingen ge sig på direkt, men jag har till min bestörtning fått erfara att aktningsvärda personer ur min närmsta krets trakasseras å det gruvligaste!!! Dessa får värja sig mot de mest bisarra anklagelser och påståenden, typ: Har du slutat slå din fru? Sådant behöver man ju inte bry sig om ett smack. Men det gör man. Och det tär... Jag misstänker att debaclet inte har ett dugg med sakfrågan att göra, utan snarare är ett kärkommet tillfälle att ge igen för gammal ost eller verkliga/imbillade oförrätter. Det gör ju inte saken bättre. Varför är folk i hundrasklubbar funtade på detta sätt??? Man blir alldeles mörkbrun i själen. Jag vägrar befatta mig med sådan idioti! Så för framtiden får jag sitta och uggla utan polare. Skillnaden är inte så stor...För ögonblicket förmår Yours Truly intet mer än att göra jobben, sköta djuren och hjälpligt hålla efter hemmet. Övrig tid tillbringas i fosterställning med en (bildlik) påse på huvudet. Alla roliga framtida begivenheter får läggas på is, tyvärr.Reverent Fathers, Reverent Mothers, Ladies & Gentlemen & Fellow Peasants!Please exclude me out! ---Mer kommunikationstjall! Snart har vi ingen TV längre. Det är kanske lika bra för programmen är inte mycket att hurra åt. Tråkigt nog får jag inte se upplösningen på Höök när man äntligen fått lite snurr på mordspanandet. Vilket mörker!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards