Alla inlägg den 22 september 2009

Av Lisbeth - 22 september 2009 16:13

Vilken hundpress vill medlemmarna ha? En kvalitetstidning som arbetar journalistiskt och publicerar vad som är sant och relevant? Eller en variant av Kamratposten, typ Hurra för Husse? Det blir väl bäst för då kan alla sitta där ovetande på sina ulliga rosafärgade moln och aldrig få en aning om att de är lurade, grundlurade! Och att de med sina avgifter och engagemang göder en hoper skitstövlar som skrattar hela vägen till banken... Nu ska jag skriva en sak som jag nästan aldrig sagt till någon. I mitt jobb möter jag människor av alla sorter. Jag tycker synd om många av dessa. Det är resurssvaga stackare som önskar att de aldrig blivit födda. De är hundvärldens olycksbarn som alla hackar på. Men det är inte deras fel att de ingenting begriper och att allting är åt helvete. Det är de så kallade föreningskarriäristerna - en massa nollor med någon übernolla i spetsen - som förstör deras (våra!) liv. Alltså de självupptagna idioter som bara tänker på sina förmåner och titlar och status och makt och sin så kallade ställning. Gud vad jag är trött på alla inkompetenta chefer! Som anser att de kan hunsa med andra bara för att de har det bättre förspänt. Det finns massvis med sådana figurer och man kommer aldrig åt dem, vilka missgrepp och katastrofer de än åstadkommer på grund av inkompetens och hybris och ren dumhet.

Av Lisbeth - 22 september 2009 15:51

   

... bla, bla.... Stämningsbild från årets sista utomhusutställning - Ingrid, Viggo och jag.

Av Lisbeth - 22 september 2009 10:31

   * Västgötspetsen Ulvus Sister Rosetta) - Siv för sina vänner* Det kom en trevlig hälsning från lilla Siv, Odettas kullsyster. Hon har varit på utställning för första gången och det hela gick över förväntan! Det var en utställning i Lund och kritiken blev enligt följande: "Välutvecklad 6 mån tikvalp med fint huvud, goda proportioner, väl ansatta öron. Bra toplinje, väl ansatt svans. Parallella rörelser fram o bak, goda vinklar, bra förbröst. Fin päls o färg. Trevligt temperament." Hp och BIR-valp! Men det var ju alldeles strålande! Grattis! säger stolt uppfödare - pappa Jack, mamma Gerda och syster Odetta hälsar!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards