Direktlänk till inlägg 2 november 2007

Tur i oturen?

Av Lisbeth - 2 november 2007 08:30

Det kommer att bli glest mellan bloggandet den närmaste tiden. Den kära datorn har drabbats av något elände - Norton Disc Doctor definierar sjukan som Major problems i Systemmappen Inställningar. Antingen göra ominstallation och hoppas att det mesta av hårddisken är intakt - där finns hela mitt liv, flera böcker, tusentals artiklar, alla adresser, foton, etc. - eller köpa nytt.Kan någon gång med diverse krångel och list ta mig runt sjukdomshärden och komma åt bloggen. Det finns risker med detta... Ibland har man dock tur i oturen. Här är alltså en sista rossling från själatåget:* Vilken tur att strulet inte hände för en vecka sedan! nu hann jag precis leverera mina texter till anbefallt innehåll och längd; en specialartikel, en intervju, en notis, två recensioner. Puh!* Det blåser kallt, kan ej elda i spisen på grund av risken för soteld, behövs tjärrensning. Sotaren kommer den 23 november. Brrr.... Turen i oturen? Det kunde vara värre, minusgrader och snö.* Igår fick fölet Viola magont, förstoppning, kolikvarning? Turen i oturen? Stuteriägare Kerstin kom förbi, observerade den begynnande opassligheten, masserade magen, gav lavemang med matolja och si! - ut kom oändliga mängder fölbajs som täppt till. Nu mår Viola bra och är pigg. Yours Truly kom denna gång undan en smärre katastrof med blotta förskräckelsen. Hoppas det är likadant med datorn...

 
 
Lisbeth

Lisbeth

2 november 2007 17:14

Yours Truly ärf bloggaren som Gud glömde...

Var snälla och skriv lite skojiga kommentarer för att muntra upp mig i mitt elände... avsnoppad från världen som jag är... äsch det är inte så farligt...
Men i alla fall....

Alla livstecken utifrån uppskattas!

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

Nilla

2 november 2007 17:38

Här kommer ett liiitet livstecken (alltid nått *L*), hoppas att allt fixar sig med din dator! Kan du inte spara ner det viktigaste på cd skivor?


Ha dè

Nilla

 
Ingen bild

engelbert

2 november 2007 18:29

Jag led med dig igår förstår att du "avstängd från omvärlden" led alla helvetes kval och samtidigt närde misstanken om alla dina borttappade alster. Har inte haft så mycket tid över för att ringa och komma med käcka tillrop - prövar om detta går fram. Det käcka tillropet: " Du skall se att det ordnar sig" Orginellt eller hur???

 
Ingen bild

Annika

2 november 2007 21:35

Var ett tag sedan jag skrev här men nu när du vädjar så varför inte...........?

Här är väl inte lika uppåt pg av olika saker men "life must move on".

Det finns ett liv utan dator fast i mellanåt så verkar de svårt speciellt i ditt arbete Lisbeth. Men för egen del så börjar jag så sakerliga försöka vänja mig av igen från att sitta timmar i veckan framför datorn( i mitt fall så har jag inget arbete att sköta över datorn ). Jag har för mycket att stå i ändå och de tar massa kvalitetstid ifrån annat som är viktigare.

Lycka till med din lilla Gerda som är i sin absolut sötaste ålder.

Annika



 
Ingen bild

Lisbeth

2 november 2007 23:16

Tack kära systrar i förskingringen för uppmuntrande tillrop och visad omtanke!
Det värmde.

Nu känns det genast bättre... Dessutom är det inte alls så synd om mig som det lät.
Nästa helg ska jag dessutom hämta en gullig valp, så det finns mycket att se fram emot.

Trevlig helg önskar jag eder alla, tjo!

 
Annie

Annie

2 november 2007 23:22

OJ vilken TUR att du kunde sparka igång burken så pass att du kan blogga i alla fall. Jag har varit lite kallsvettig här ett par dagar, eftersom jag läser din blogg regelbundet (efter att Ingrid tipsat mej), och märkte precis att den är beroendeframkallande ;-)
/Annie, Peek-a-boo´s - som tackar för alla goda skratt du ger mej i ditt bloggande

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards