Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

...frustande och ångande - två av Apokalypsens hästar?

Av Lisbeth - 26 januari 2010 06:45

foto: Ulrika Gindemo

Nej det är min älskade lilla Dolly i par med kompisen Mindy. Visst ser de härliga ut! Påminner mig om att återuppta sökandet efter en parstång, nu när jag har har (minst) två inkörda hästar. (Vet ej om Voice är körtränad). Någon i den intelligenta läsekretsen som kan avvara en sådan? Eller vet någon som kan? Ska passa till holländsk fyrhjulig åkvagn. Dessutom parselar i läder till minishetlandsston c:a 82 cm i mkh. Brösta, däckel, ev draglinor, bakselar med draglinshållare och huvudlag med skygglappar, nosgrimma och pannband. Ev även partömmar av intresse. Förslag mottages tacksamt!--- Hjo-Ho Worstward Ho - ja, just Du min plågoande! Got your attention? Du ska inte tro att jag har glömt... Att bli offentligen karaktärsmördad ett par gånger i veckan och detta under många månader sätter sina spår... Hur känns det nu när det glesnar, när toppnamn försvinner, när trosvissa jubelskrän tystnar? Mörknar din stig? Une crise de nerfs? Ja, du har ju själv sagt det... Yours Truly har länge varit huvudnumret i dina gissningar och ditt hat. Hade jag inte funnits så hade man fått uppfinna mig! Du har fått din stund på jorden - 2009 års pivotal figure... Måtte vara olidligt just nu... Att tjata om samma saker är ju trist! Du vet ju inte vad jag har för mig.

Och hur skulle du veta det? Du skulle bara ana...Utinam esset venia verbo!  
 
Ingen bild

Clara

26 januari 2010 11:41

Å NEJDÅ! Inte är apokalypsens hästa så söta! :-) De är väl stora och svarta och av helt annan hästras.Vad kul att du skall börja köra ordentligt. Det är jättekul för både dig och dina småå sööta :-) Lycka till men för all del, kalla inte dessa sötnosar för apokalypshästar! För övrigt så väntar vi på uppdatering av colliebloggen. Please...

 
Ingen bild

Petter

26 januari 2010 12:51

Hejsan hoppsan! Nu förvinner den ena efter den andra ur den höga hierarkiern.Högsta damen hoppade visst av har jag hört. Inget kul att bli kollektivt ansvarig för oegentligheter kanske? Ja vad vet vi stackare nere på golvet? Intressant på min ära! VAD skall mentalfundamentalisterna nu ta sig till? Hur hanterar man detta? Hoppas på intressant informativ läsning framöver.

 
Ingen bild

Lisbeth

26 januari 2010 13:35

Clara -
"Jag såg, och se: en vit häst, och han som satt på den hade en båge. Åt honom gavs en segerkrans, och han drog ut som segerherre, för att segra...

Då kom en annan häst ut, en eldröd, och åt honom som satt på den gavs makt att ta bort freden från jorden och få människor att slakta varandra. Och ett stort svärd gavs åt honom...

Och jag såg, och se: en svart häst, och han som satt på den hade en våg i handen.

Och jag såg, och se: en gulblek häst. Och han som satt på den hette Döden, och helvetet [dödsriket] följde efter honom.

Och åt dem gavs makt över en fjärdedel av jorden, makt att döda med svärd och med svält och med pest och genom jordens vilda djur" (Upp 6:2-8)

Ang skriva på colliebloggen (och andra bloggar) om framgångsrika hundar, uppfödare, kennlar och andra storheter, så tappade jag lite sugen - fast det var så roligt...

För hur kul är det att (upprepade gånger) bli beskylld för:

a) skriva på andras uppdrag
b) vara annonspelare åt ovanförmälda
c) fara med osanning

Vi får se hur jag löser det här. F ö har jag fått väldigt mycket annat skrivjobb/research.

Ber att få återkomma!

 
Ingen bild

Berit

26 januari 2010 16:18

Du kan lungt strunta i alla tokstollar som håller på. De är minimala pyttesmå människor med jätte egon och inget att bry sig om. De rör förhoppningsvis nog mest till det för sig själva i sin iver att se till att det föds friska blandisar eller inavlade vrak eller vad det nu är de håller på med i sin kamp för att få fram "mentalt bra hundar". Vad de nu menar med det... det går inte att förstrå... De lever i en värld av egen storhet och det är faktiskt ganska intressant att läsa deras mer eller mindre hysteriska yttranden. Fel har de också, men det förstår de inte. Interesting, du.

Intressant även att läsa det du skrev om Apokalypsens ryttare, det står mycket intressant och poetiskt och rena profetior i Bibeln.Tack för att du uppdaterade oss, det var längesedan jag läste Kristendomskunskap.
Kul att du har intressanta skrivjobb att arbeta med, men glöm inte din trogan läsekrets här och på colliebloggen är du rar.kör så det ryker! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards