Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Lisbeth - 26 januari 2010 11:17

The Kennel Club has a list of 14 ‘high profile’ breeds, these are: Basset Hound, Bloodhound, Bulldog, Chow Chow, Clumber Spaniel, Dogue de Bordeaux, French Bulldog, GSD (Alsatian), Mastiff, Neapolitan Mastiff, Pekingese, Pug, St. Bernard, Shar Pei.---Alltså motsvarade SKK:s projekt nu sedan 2 år involverande SRD-listan, uppfödare, berörda klubbar och domare.

Av Lisbeth - 26 januari 2010 06:45

foto: Ulrika Gindemo

Nej det är min älskade lilla Dolly i par med kompisen Mindy. Visst ser de härliga ut! Påminner mig om att återuppta sökandet efter en parstång, nu när jag har har (minst) två inkörda hästar. (Vet ej om Voice är körtränad). Någon i den intelligenta läsekretsen som kan avvara en sådan? Eller vet någon som kan? Ska passa till holländsk fyrhjulig åkvagn. Dessutom parselar i läder till minishetlandsston c:a 82 cm i mkh. Brösta, däckel, ev draglinor, bakselar med draglinshållare och huvudlag med skygglappar, nosgrimma och pannband. Ev även partömmar av intresse. Förslag mottages tacksamt!--- Hjo-Ho Worstward Ho - ja, just Du min plågoande! Got your attention? Du ska inte tro att jag har glömt... Att bli offentligen karaktärsmördad ett par gånger i veckan och detta under många månader sätter sina spår... Hur känns det nu när det glesnar, när toppnamn försvinner, när trosvissa jubelskrän tystnar? Mörknar din stig? Une crise de nerfs? Ja, du har ju själv sagt det... Yours Truly har länge varit huvudnumret i dina gissningar och ditt hat. Hade jag inte funnits så hade man fått uppfinna mig! Du har fått din stund på jorden - 2009 års pivotal figure... Måtte vara olidligt just nu... Att tjata om samma saker är ju trist! Du vet ju inte vad jag har för mig.

Och hur skulle du veta det? Du skulle bara ana...Utinam esset venia verbo!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards