Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Lisbeth - 6 januari 2010 13:04

  


... Så fruktansvärt kallt! Minus 21, Astrid... som bor i köldhålet Svanberga en halvmil härifrån hade 27 grader... konverserar just nu med sin far ang frusna vattenledningar... Pah! säger norrlänningar - sådana minusgrader har vi jämt! Men då bor vi kustnära, vilket gör att kylan biter mycket värre här! Så är det bara... Igår grävde Yours Truly fram en igloo - dvs bilen och körde iväg. Trots alla försiktighetsåtgärder - motorvärmare, varmkörning mm så sprack vindrutan med ett quing! när värmen drogs på!


I detta nu ringer Ingrid och anmäler intresse för besök! Jag kan inte förstå hur någon enda människa vill åka till oss och särskilt inte nu...Mor sa: Det vill du inte! Vi har megakallt, även inne... jag har tre tröjor, dubbla långkalsonger och halvvantar på mig, typ dygnet runt. Hundarna nuddar inte golvet! Hundpromenader uteslutet...Den muntra dottern lär sig inte avskräckas:

- Vi kan vara inne och ha trevligt! Jag tar med ett par filmer...

- Jamen, sa jag och letade efter argument.... Vi tar inte ut någon bil nu, så du kommer inte hem! Dessutom har vi ingen mat som du gillar...

- Pepparrotskött! Vad jättegott! Jag tar på mig benvärmare, Viggo (skotten) har tröja... Dessutom kan jag ta med en tröja till Gerda (västgötaspets) som är frusen. Vi tar bussen både dit och hem! fortsatte den oförtrutna dotten.

Och så blev det.

Det sista jag sa var: - Pälsa på dig ordentligt!

PS Besöket är målande beskrifvet på http://igurt.bloggagratis.se/ Kommentarer överflödiga!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards