Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Lisbeth - 22 januari 2010 07:47

De s k sociala medierna är här för att stanna oavsett vad vi tycker om dem. Fördelen är oöverträffad snabbhet och direkthet, nackdelen är mindre väl geomtänkta inlägg och att frågeställningar och argument i debatter, som kommentarfunktionen inbjuder till, lätt blir förenklade och förgrovade. Undertecknad har aldrig deltagit i debattforum, aldrig varit inne på Facebook eller Twitter - vet helt enkelt inte hur de fungerar... Dessutom misstänks att min gamla dator inte riktigt klarar av detta... En hemsida hades förvisso, men den kunde jag inte uppdatera utan fick förlita mig på snälla vänner. Tack Michelle och Pernilla! Men en blogg kunde jag skaffa! För tre och ett halvt år sedan blev det av! Kunde till och med lägga in bilder på egen hand. Jippi! Bloggen användes som dagbok och noteringar över väder och vind, nyanskaffningar till hemmet, djurskötsel, när hovslagaren varit här, när hö köptes, valpar och vår (hittills enda) fölning - allt kunde nogsamt noteras och avbildas. Roligt att ha kvar och kika på och stöd för minnet. Bloggen blev en referens att kolla; hur var det med den och den saken - förra året, för två år sedan? Dessutom blev det en hel del kommentarer, de flesta trevliga... Och så naturligtvis eget skryt om framgångar, gratulationer från och till släkt och vänner. Allt detta var mycket bra! Folk kunde ha koll på hur vi hade det utan att behöva ringa. Bloggen har hittills resulterat i 1 554 inlägg och 4 304 kommentarer. Tack för uppmärksamheten!Uppmuntrad av framgången skaffade Yours Truly ytterligare ett par bloggar och började forska i diverse arkiv och skriva om ett par klassiska och intressanta raser - skotte först, eftersom min dotter just skaffat en sådan, och collie sedan, då jag alltid tyckt särskilt mycket om och "följt med" den rasen. Detta rönte syn- och hörbar uppskattning - det är många guldkorn i historia och nutid som går att vaska fram om förmåga och möjligheter finns. Dessutom var det roligt! * Nu var detta i längden inte riktigt bra... Det gick inte an att lägga upp bilder och uppgifter om betydelsefulla hundar och uppfödare utan att det kom surt efter! Efterhand kom insinuationer om "uppdragsgivare" och att bloggen (bloggarna) var annonspelare för vissa kennlar. Självfallet vill jag inte att uppfödare och ägare till hundar som jag beundrar - och som möjligtvis till sin olycka blivit observerade - ska behöva få obehag grund av min idoga nit. Och inte går det att försvara sig mot kränkande påståenden, dikterade av - vad? Avundsjuka? Då målar man in sig i ett hörn. Så nu är det tills vidare färdiggrävt! Alltså får denna - i o f s trevliga och stimulerande - del av min vardag vara så länge. Bloggarna tar jag inte bort, det är mycket arbete nerlagt och många av kommentarerna innehåller värdefull kompletterande information. Vi får se hur det blir med fotsättningen! Andarna kan under tiden vändas mot annat... Förhoppningsvis är man inom häst- och kattvärlden mer tolerant och generös mot sina stora namn!

PS Den som fortsättningsvis vill ta del av allt raffel i den spännande hundvärlden rekommenderas http://slutstycket.blogg.se/

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards