Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Lisbeth - 22 februari 2011 15:58

Emma fäller,  toklöper och jag vet inte allt...  

I dag kom vår käre vän hovslagar Björn; vi löste gemensamt världsproblemen och ponnyerna fick fina fötter. Snön gnistrade, solen sken och hördes inte rent av en liten fågladrill?

Livet var ganska skönt ändå...

Störtade in till Staden i viktiga förrättningar! Then something even better happened... 

Via löddrig mobiltelefon meddelade en vänlig skattmas att min segslitna korrespondens med skattemyndigheten nu ändat i att Yours Truly "vann" och jag får alla mina pengar tillbaka! Jippi! Idag blir det paltbröd med fläsk, semlor och Leif GW Persson (Veckans Brott)! Än lever Gud...

OBS Catalina som vill ha bild från Puppy of the Year - det blev lite vajsing med svaret på din fråga. Maila Gunnar Lindgren Stockholmshundar@telia.com

eller skicka ett mail till mig ulvus@telia.com så vidarebefordrar jag det.

Av Lisbeth - 22 februari 2011 10:35

... simmas det fortfarande...

Dröjer nämligen gärna vid den charm och festivitas som utvecklades under kristallkronorna på Grand. Underbart att se så fantastiska unga hundar och få umgås med kära vänner under så trevliga former. Här är det Ingrid och Yours Truly som trivs i sällskap med kvällens conférencier Dan Ericsson. Obs de små skottar som samtliga i trion är pyntade med! Dan Ericssons skottar lär vara diminutiva sådana på slipsen, de kanske inte syns? Vet inte om jag kom tillräckligt nära för att kolla...I hela världen är Ericsson dock känd som Mr. Scottish Terrier.  Mingelfotograf Gunnar Lindgren fotade påpassligt.

Tillbaka till vardagslivets hank och stör; 24 grader kallt igår, idag bara 12... mer snö än någonsin! Väntar på hovslagaren, få se om det går att verkar hovarna på ponnyerna... 

Bilden får förmedla de spirande vårkänslor som faktiskt kan dyka upp, om jag inte missminner mig...

Håll ut kära läsare, snart är vintern slut!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards