Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Lisbeth - 3 augusti 2009 12:34

Foto: Sara Westerlund


Gunvald kom nu ihåg allt han en gång lärt sig och förde sig oklanderligt!


Här en stilstudie i öppna klassen:


- Matte, är jag fin nu?


- Ja, stora snälla goa gubben! Du var SÅ duktig!
****
Resultat Svenstavik 15 västgötaspetsar domare Harald Aune

Hanar
Ulvus Gunvald Jackson cert CACIB BIM
Höckgårdens Turbo
Rambo
Westorps Jack Mc Call
--
Tikar
Skogsbygdens Flora TipTop BIR BIG! Bästa BlåGul!
Skogsbygdens Nina Superninja cert
Höckgårdens Tindra
Skogsrövarens Cilla
Höckgårdens Diana

Av Lisbeth - 3 augusti 2009 07:21

Foto: Sara Westerlund
Multi Ch Skogsbygdens Flora Tip Top och Ulvus Gunvald Jackson
***
Vad jag minns främst från Svenstavik - förutom att det är så vackert och att det gick så bra för våra hundar - var alla vänliga människor, försynta, icke-stressande och med en naturlig hjälpsamhet.
Det hände Yours Truly en incident precis innan första entrén i västgöteringen. Något hade inträffat med min stol så att stolens "bakben" flyttat sig. När jag satte mig tippade hela härligheten bakåt och Högman därmed som slog bakhuvudet i backen med en smäll! Det blixtrade i skallen... Där blev man liggande, folk störtade fram....
Jag låg stilla en liten stund, dels för att luften var tappad, dels för att känna efter om något var brutet...
Två resliga gentlemen reste upp den fallna, borstade av kavajen och efterfrågade oroligt mitt välbefinnande! Tackade mina välgörare vilka sedan satt vid ringside och gjorde vågen och tummen upp när Gunvald vann!
Det var roligt att träffa nya och gamla vänner - tack Solan och Kim för trevligt sällskap och god kamp!
Bilderna togs av Solans 17-åriga barnbarn Sara. Tack så mycket!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards