Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Lisbeth - 27 augusti 2009 18:01

Foto: Felix Nilsson


Det var iaf en del av familjen som hade success på helgens utställning(ar) - nämligen Marina och hennes exotic kattunge Ormeryds Lunar Cheesecake, som blev EX 1 och Nom vilket innebär inträdesbiljett till årets Vinnarutställning! Det var debut för lilla Miss D som skötte sig med den äran, var exemplarisk på domarbordet och (högljutt) charmade alla.


Stort GRATTIS!


---


Hur fixar jag nu övergången från söt kissemiss till nubbevisan som råkade komma med? Fast den kanske passar bra nu - västgötaspetsklubben har som bekant utställning med efterföljande kräftskiva... OK den får stå kvar - texten roade jag mig med att lägga upp före kattungen. Jag hörde den på TV för många år sedan, Hasse Alfredsson sjöng. Sen har nubbevisan om Nyköpings aquavit blivit en favorit. Visst är den rolig, taktfast och målande! Som gjord att framföras med armen i vinkel i glada lag. Håll till godo:


Melodi: Over the mountains







I like the snaps



and the snaps likes me



thrilling as only a snaps can be



I want to drink the real elit



Nyköpings aquavit







Over the mountains over the sea



thousands of snapses are waiting for me



Please go to hell with juice and tea



Snaps is the drink for me***För övrigt ägnar jag mig åt att spionera på mitt konto, min käraste sysselsättning.



Av Lisbeth - 27 augusti 2009 14:44

... på Vetgirig Veteran i Total-Hundsporten...











De senaste månaderna har i accelerad fart varit som spritt sprungna ur någon dikt av Ferlin, förslagsvis  











SI, VÄRLDEN ÄR FÖRKLARAD (ur Barfotabarn (1933))











Si, världen är förklarad - i vetenskapens ljus











fördunstar all vår oro och smärta.











Nu är det inte långt emellan människornas hus,











men långt emellan hjärta och hjärta.











 











eller lika aktuell, nästan ordagrant











 











LÖPSEDEL (ur Goggles (1938))











Se, här är det en som förskingrat,











och här är det en som dränkt sej











och här är det en som slingrat











sej undan lagen och hängt sej!






















Allt detta haver man haft lite pejl på, men av lätt insedda skäl knappt vågat tänka på. Ändå ska man behöva få lida för andras missgrepp... Grrr... OCH tillika för relationers bevarande fått hålla god min mitt i dyngregnet (bokstavligt talat!), vända andra kinden till och bida tiden... Ett svårt lidande för en grävande journalist!











Under sagda tid har jag, mitt världsliga kräk, fått sitta och gruva mig för detta och en massa mer prosaiska ting;











såsom











a) ekonomin (egna) - Finns det något som är värre än ovisshet?!





b) miljön (alltså även den min egen, på gården - i vissa avseenden är man sig själv närmast...) - det är mycket som varit åt h---ete oklart och i sin linda.





MEN si! - så händer allt på en gång!





Chefen och undertecknad företog en intressant resa och mycket blev sagt och planerat. Man är på rätt spår!





Ekonomins röda siffror har i ett nafs blivit hälsosamma och ser alls icke längre så fragila ut.





Apropos grävande... hela vår gård är uppgrävd och ser idag för dj---lig ut, men skall inom kort förvandlas till Paradisets lustgård! De (grävskopehären) håller på just nu - hundarna får inte gå ut - vilken tur att hästarna är på bete!





Och lilla ja då? Jodå - Yours Truly är glad igen...



***







PS Röstningen ang MH på utställning har nu legat uppe en vecka och 93 pers har röstat. Ni som inte gjort det vänligen ge ert bidrag så att vi kommer upp i 100 röster och kan avslutat det hela. m.m Obs mm:at!

Av Lisbeth - 27 augusti 2009 11:03

Fotot: Ronja Norström
Det här är tuffa skottepojkar med en hel del i bagaget Mårax Mortimer, Mårax Mordor och Raglan Reform Club, som höll ställningarna och skottefanan högt i Vallentuna! Det hade de dock inte mycket för.



Mortimer har 2 certifikat BIM och BIR, brodern Mordor "Nisse" är Nordjv -07 och "Viggo" har 2 cert varav ett "nytaget" samt CACIB BIM och BIR. Skapliga killar med andra ord.



För dagen fick de dock nöja sig med blygsammare valörer. Men stämningen och svansarna var i topp som synes!



Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards