Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Lisbeth - 15 augusti 2009 15:13

Ingrid kom utsusande med böcker och goda grejor till kaffe, så det blev ett avsteg från den smala vägen... Det kan jag kosta på mig. Solen skiner, Ingrid och far plockade bär. Vilken tid i livet är (var) roligast?




Det är roligast nu, känns det som...




Yours Truly har blivit vis, så jag gör inte så många dumheter längre. Jag har ju ingenting att vara ängslig för längre. Det kan inget hända mig mer... Jag har kravlat mig genom riskzonen och farorna. Jag behöver inte vara rädd längre. Jag tycker fortfarande inte om höjder (precis som Churchill, hahaha..) gillar inte balkonger, stegar, broar, perronger - hålla sig på mitten med små rörelser, ändå inte kunna låta bli att försiktigt att närma sig kanten... men jag är inte rädd för den heller.... Det känns som jag fått en extra chans i livet, faktiskt. Även Churchill - om vi nu ska forsera tankegången ytterligare - fick en ny chans. År 1931 skrev den svenske utrikeskorrespondenten Gustaf Hellström att Churchills tid var förbi. 1939 går Nazi-Tyskland in i Polen och Storbritannien förklarar Tyskland krig. 1940 blev Churchills stora år.




Tre tikar löper och de är förankrade i säkerhet bakom lås och bom. Inga valpkullar planeras nu, jag har ju allt som jag vill ha för egen del.

Av Lisbeth - 15 augusti 2009 10:08

Ingrid kom hit idag och hade godheten att ta med en fantastisk bok, som hon nu fått från redaktören på Hundsport, Torsten Widholm. Det är naturligtvis Bo Bengtsons helt underbara Best in Show - the World of Showdogs and Dogshows.

Och man blev sittande en lång stund. Vilket magnifikt verk! Some trip down memory lanes...

Den innehåller så många fina bilder på minnesvärda hundar och människor; domare, uppfödare, utställare, handlers som Yours Truly faktiskt haft fömånen att träffa, en del har blivit goda vänner.

Dessutom har Bengtson den analytiska förmågan och lätt burna lärdom, vilket gör läsningen till ett oavlåtligt nöje. Just överblicken och analysen är något som jag tycker saknas nu i dagens svenska ankdamm...

Boken har naturligtvis fullödiga kapitel över hur allt startade - från mitten av 1800-talet inte så långt tillbaka i tiden. Intressant att se hur hundsporten hade avstamp i samma miljöer som de tidigare populära och ruggiga bloodsports - råttmatcher och liknande och organiserades av i mångt och mycket av personer ur samma kretsar.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards