Alla inlägg under januari 2011

Av Lisbeth - 1 januari 2011 22:50

Fick den här härliga bilden på en västgötaspetsvalp av Rasmus uppfödare. Den visar en av kennelns nya förhoppningsfulla, lilla Svedala Stina Storm.

 foto: Anita W.

 Jag vill gärna dela med mig av känslan som bilden förmedlar; så väldigt mycket västgötaspets - en liten friskus till hund - och de tankar man har inför ett nytt år. Det måste finnas ett liv efter jul...

Heja Anita - och tack!

Av Lisbeth - 1 januari 2011 13:18

... eller Den Japanska Thekoppens Förbannelse...

Så har vi nu ett nytt år och framför allt ett nytt tiotal - 2011! Eja, Gud i det för föregångarna har inte varit så mycket att hurra för... Allt kan bara bli bättre!

Nu har Yours Truly kommit till insikt om sakernas tillstånd och räknat ut en ny och härlig strategi för övferlevfnad.

Dessutom, med benäget bistånd av k. far och det förståndiga och omtänksamma införskaffandet av elmadrasser, har Yours Truly i en hast kastat av gumstadiet. Yes! Här kan tränas! Det är bara att inse att jag håller verkligen på att bli en fin och spänstig, muskulös och fruktansvärd människa igen. Bara med tanken på dessa kapaciteter dras ögonbrynen ihop och blickar hemskt ut i universum och beklagar var och en som möjligen skulle vilja uppträda som min fiende. Ha!

Var kommer då den japanska thekoppen in?

Jo, förhistorien är denna: på 80-talet fick jag en fin present av en vän och arbetskamrat; den irländske och berömde fotografen Tony O´Shea hade vid en av sina resor i Japan skaffat en handgjord och underbar thekopp. Den fick jag.   

Det första som hände efter förra årsskiftet - alltså någon minut efter tolv, då Jan Malmsjö precis läst färdigt om nyårsklockorna på Skansen - då rullar min japanska thekopp av bordet och trillar i golvet med en olycksbådande duns och naturligtvis mitt itu. Yours Truly otröstlig! Dessutom var detta A Bad Omen!

Och så blev det - året som hade så ljusa framtidsutsikter... Dessa blev platt intet utan bara nya besvikelser och olust och konfrontationer med patologiska lögnare. Glada upplevelser med våra kära husdjur var blott små tomtebloss i ett nattsvart mörker - hela detta förbannade år.

Nu är koppen lagad och här ska bli andra bullar!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards