Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Veckans fynd!

Av Lisbeth - 25 februari 2011 13:46

På den tid då man tyckte lite bättre om sig själ var det kul att handla kläder...

Sålunda införskaffades  vid slutet av 90-talet från Saffran, en liten butik i Gamla Stan som bara säljer (sålde) kläder av egen design, bl.a denna dress i vävt ylle; en liten jacka med ståkrage och sned knäppning, en cape i samma tyg, ett par gröna matchande byxor samt en liten kjol i samma tyg som byxorna. Très chic! Jag gillade mycket denna outfit, dels såg man alltid prydlig ut (inom parentes sagt: det är ett helvete att få Yours Truly att se prydlig ut, är född o-prydlig, mer The Addams Family Theme - slut på parentesen) passade till alla slags hundar, praktiska små godisfickor på såväl jacka som kjol, och hundhåren syntes inte, inte heller tassavtryck... Jag minns att jag hade denna outfit när Ada ställdes ut första gången i junior - det måste ha varit mer än elva år sedan. Sen dess har jackan använts en del, men byxorna (suck!) gick med tiden inte på...

Rotade i garderoben och gjorde detta fynd och si! - brallorna går visst att knäppa!

Vilken tur att jag inte slängde bort kläderna!

  

 
 
Ingen bild

Eva

25 februari 2011 19:50

Saffran... billigare efterföljare till Mahjong... glömmer aldrig min lila velouroutfit, komplett med jordeskor. Fy vad jag fick ont i vaderna... .. sedan hade jag en komplett Saffransoutfit i olivgrönt velour också.Måste ha set sjösjuk ut. Gav bort detta till bättre behövavde redan i forntiden...

Lisbeth

26 februari 2011 21:49

hörrödudu KillJoy... Jovisst - men det var då det - början på 80-talet (sent 70-tal?) - då höll man väl till i Uppsala(?) Det var mycket glada färger - randiga tröjor i orange och lila, typ. Det lila flätade skärpet som jag har nu är från den tiden.
Sen flyttade företaget till Gamla Stan i Stockholm och satsade på lite exklusivare design och material, mycket linne och stickat vill jag påminna mig. Billigt? Nej hu nej...
Tittade på en grovstickad tröja/tunika i ull/alpacka/mohair av efterföljaren, Matilda Wendelboe, dotter och tidigare verksam i familjeföretaget. På prislappen stod det 2.900
Nu håller man till på Bondegatan på Södermalm

 
Ingen bild

Eva

26 februari 2011 11:46

..jag har för mig jag inköpte mina progg outfits i slutet av 1970-talet... SÅ billiga var de inte, men lite lägre pris än Mah Jong höll de.Kul att det slutade med en mindre boutique, och att du kan recycla dina dyra inköp. N u har jag sneat in på Noa Noa...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards