Alla inlägg under mars 2008

Av Lisbeth - 23 mars 2008 16:13

Yours Truly satt snart tillbords och det i gott sällskap, flankerad av tvenne överläkare; Jan Beck-Friis och Göran Bodegård.

Av Lisbeth - 23 mars 2008 16:10

.... här är det Yours Truly samt Gunvald och Jack som tar igen oss i hotellsängen. Snart är det dags för årets finaste fest - Hundskyddsfondens Gala i Grand hotel Vinterträdgården.

Av Lisbeth - 23 mars 2008 16:07

Vi - det är alltså Ingrid, Gunvald, Jack och så jag - som till all lycka står bakom kameran.

Av Lisbeth - 22 mars 2008 10:08

Ja så har man då börjat packa för helgens begivenheter... Det känns som en stad som ska evakueras. Det är kallt, snö och blåsigt HÄR, hur är det månne DÄR - i Stockholm. Vi bor c:a 10 mil norrut, det brukar finnas en ny klimatzon ungefär mittemellan. Innekläder är fixade, men vad har man på sig utomhus? Päls? Fast då får man väl på moppo? Det är en klen ursäkt att pälsarnas förra innehavare sedan långt tid var döda när det blev fult att ha plagg av djurskinn. Fast å andra sidan är aktuellt plagg en jacka i lumbermodell, ingen människa kan väl tro att den är mink? Värmer och klär och är körsnärssydd till Yours Truly från den tiden när man hade råd med sådant, och sitter följdaktligen perfekt på alla ledder. Avvaktar till sista-minuten-beslut beroende på väderprognos. Helgarderar med kappa från 60-talet, nu plötsligt otroligt trendriktig. Den är sobert mörkgrå/svart och mestadels använd på begravningar, därvid förknippad med enbart sorgliga minnen.
Instruerat far angående djurskötsel: stora marsvin - stora morötter, små marsvin - små morötter, pojkarna bor där och flickorna bor där; får inte blandas! Kolla vatten hos hästarna så det inte fryser, glöm inte mineralfoder...
Det ska nog gå bra. Åratal sedan jag vara borta hemmifrån mer än ett dygn.
--
Mina tankar går till en vän vars älskade hund ligger på djursjukhus efter operation. Ovisshet, det måste vara fruktansvärt. Mina innerliga förhoppningar om lycklig utgång.

Av Lisbeth - 21 mars 2008 15:45

Påsk-mys med vår största katt Viktor!

Tänt va re här! Far har fått snurr på spisen! Yes! Nu brinner det utav attan... Yours Truly har en sportslig chans att få utställningskläderna torra. I mina bestyr att skaffa passande stass för Grand glömde jag eller förträngde att man skulle ha något på sig dagen därpå, dvs på Älvsjö-Mässan. Allt lämpligt låg i tvätten...



Föreslog far att han skulle fira den lyckade spissotningen med en liten virre till eftermiddagskaffet. Så då gjorde han det! Bravo! Laphroigh ihop med kryddostmacka måste vara ett lyft!



Dessutom har Ada meddelat matte en ljuv hemlighet, vilken ytterligare stärker banden oss emellan. Garanterat gott humör resten av påsken!
--
PS Har just avnjutit en lukullisk påskmiddag tillsammans med far; ägg (förståss!), kaviar, kokt potatis, sallad,smör, ost & knäckebröd, frukt & dessertost till efterrätt. Vovvarna satt andäktiga runtomkring. I all enkelhet så gott! Till detta tjeckiskt öl, porter, fläderbrännvin (fläder?! - va e de för fel på Östgötasädes?) - men flädern slank ner den med.
Allt är för ögonblicket underbart - i spisen dånar en härlig bras, varmt och gott inne, alla djur har rent och fint samt är mätta och nöjda. Far pratar om någon slags dessert - gissar på chokladpudding med vispgrädde. Låter gott... Det lär vara en Westorpare till på Mässan. Undrans vem? Vi ilar dit!

Av Lisbeth - 21 mars 2008 12:07

Ingrid och jag ska åka till Stockholm, bo på hotell och ha oss. Husfadern ska vara hemma och se till djuren. Vi, som ska ut och förlusta oss, enades om att det vore en klok investering att skaffa någon liten Eastern Surprise till far. Alltså en fin whiskey! I fick hedersuppdraget, Black Bush skulle det vara. Nu fanns BB bara i megapava i Norrtälje, så I köpte på eget bevåg en Laphroigh 10 years. Det blev instant success! Far smackade och himlade med ögonen, samt bjöd på smakprov. Tycker personligen det mest smakade tjära i fodral av sprit, påminnande om hosmedicin med kreosot som vi hade på apoteket på 60-talet. Men det sa jag inte.



Finsmakeri är förmodligen bortkastat på primitiva typer som Lilla Ja.



Lärde mig visdomsord om den saken i Dublin en sen vinterkväll. Yours Truly stod ensam vid en taxistolpe när en rånare dök upp. Rånaren hade lite dåligt med tänder, så jag hörde inte vad han sa. Dessutom nådde rånaren mig till axeln. Böjde mig artigt fram och sporde vad som kunde hjälpas till med? Det hela slutade med att rånare och jag gick på puben och redde ut situationen. Där blev vi bästisar.



Rånaren: Love, you´re one in a million. Jayses, I could fuckin well marry you anyday!



Yours Truly (to cause a diversion): What do you drink?



Rånaren: Anything yellow!



Det tycker jag var höjden av visdom, så denna kloka levnadsregel har jag levt efter sen dess.

Av Lisbeth - 21 mars 2008 09:44

Har på grund av den här kassa vintern glömt bort alla försiktighetsåtgärder vid snö och is! Kom och balanserade fyra hinkar; hästarnas mat + vatten. Svopp! Så låg man där. Satans vad jag slog mig! Husfadern har varit på taket och rensat i skorsten. Spishelvetet ryker in - fortfarande! It´s the Portent of Doom!


Glömde berätta om gårdagens Prövning. Det är det nämligen att med sopsäckar uppsöka Görla sopstation. Man får nästan spader av alla fullt fungerande prylar som folk urskiljningslöst slänger. Fina gamla möbler till exempel. Såg en underbar fåtölj i gammelrosa plysch. Den var så nära så jag kunnat nå den med handen. Så fin! Tänkte ett ögonblick böja mig fram och fiska upp den ur containern, men besinnande mig. Suck! Yours Truly could easily pose as An Allegorical Picture - Greed Contenting With Fear.Ingrids kommentar: Mor, ha ha... Jag vet precis hur du ser ut! Som Igor när han ska sno en hjärna! Alltså fritt sprungen ur filmen om Frankenstein med Marty Feldman. Hm, krokryggig och skelögd, ja ja... Det kan man väl bjuda på!

Av Lisbeth - 20 mars 2008 23:16

Jag har känt mig orolig och nedstämd de senaste dagarna. Det spelar ingen roll hur mycket bra saker jag gör eller stretar på med mitt - sådant som brukar skänka allmänt välbefinnande - mörka tankarne komma smygande, som svarta svanor flygande, och inte sover man på natten heller. Suck! Fan ska vara skriftställare... Det påstås att Känsliga Själar tar illa vid sig av fullmåne och det är det nu.







Den lilla skottebebisen till Roslagen - den skulle väl var född nu? Tänk om det gått på tok! Vrid, vrid....



Vi har stopp i skorsten, spisen röker in så det går inte att elda. Typiskt, nu när det kommit massor med snö, just nu är det 4 grader kallt... Som tur är har blåsten slutat, annars skulle vi frysa jämmerliget. Långkalsongerna, undanstuvade för året, har åter fått framtagas. De långa kalsongernas natt - ska den börja NU?! Hundarna har extra vetbeddar och hästarna tjockt med halm och strö. Sotarn dök inte upp som utlovat var, så imorgon ska husfadern göra en dristig utbrytning på taket. Yours Truly, svårt höjdrädd, brukar åse dylika akrobatiska övningar med stor fasa! Vrid, vrid...

















Dessutom är det långfredag imorgon med allt vad det innebär. När jag var liten fick man inte vara ute och leka på långfredan och radion spelade bara sorglig musik. Långfredagen är ingen vidare dag... Mår alltid illa av den, speciellt som vår fina birmakatt Goliath fastnade i taggtråd och dog en långfredag för många år sedan.








Pratat med några snälla personer och fått trevliga mail och påskhälsningar. Nilla gjorde våra fina påskkort, tack så mycket! Det är inte klokt vad viktigt det är att omge sig med goda människor.

















Behövde pigga upp mig och hittade detta hos Trollpackan:







"Har ni hört talas om reinkarnationsparty? De kallas också kom-som-du-var."











Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards