Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Lisbeth - 1 januari 2009 12:02

Ja det kan man ängsligt fråga sig. Men jag börjar som vanligt med att lista det som kan bli och överlåter resten till Försynen:


* Världen - Så här skrev Carl Bildt på sin blogg 23 december: "Och de ekonomiska nyheterna fortsätter att förvärras. Vi går mot ett 2009 som kommer att bli riktigt eländigt - mer eller mindre överallt. Den ekonomiska nedgången i Europa nu är av en omfattning som jag inte tror att vi upplevt på ett halvt sekel. Siffrorna kommer att bli förfärliga."


Jaha, det låter ju inte så muntert. Strategin för Yours Truly? Sitta still i båten och hålla hårt i plånboken...


* Familjen - Inga stora omvälvningar äro i sikte. Ingrid & Ola skall dock åka till Japan och Far talar om en stundande pensionering. För övrigt hoppas jag att det fortsättningsvis går La Famillia väl i händer och att vi alla stretar på på det gamla hemtrevliga viset!


* Hälsan - Inget dramatiskt har skett, förutom att jag under julhelgen bet av ytterligare en stor bit av Den Onda Tanden, så nu begriper till och med lilla ja att någon form av åtgärd rycker närmare... Men... nu hör det till saken att Yours Truly - som aldrig någonsin sjåpat sig! - nu har näst-intill beröringsskräck med allt vad sjukvård etc hör. Närmar sig en vitrockad person med lömsk uppsyn och receptblock i handen så flyr jag skrikande utför trappan... Får hjärtklappning och öronsus vid blotta tanken! Sant! Detta på grund av felbehandling och nära-döden-upplevelse å N---e Sj---s. Så jag får jobba med frågan... Kognitiv beteendeterapi?


* Jobb - Har fullproppad agenda, så man lär kunna känna sig försörjd i överskådlig framtid.


* Djuren - Just nu löper alla fyra tikarna, lesbisk dans exekveras, pojkarna är vindögda... Inga valpkullar planeras, trots att tidpunkten är minst sagt idealisk. Tror inte det finns skuggan av en chans till avsättningsmöjligheter, tyvärr. Alla mina bekanta sitter med valpar kvar och valphänvisningen ekar lika öde som ett nedlagt postkontor.


Ett par utställningar planeras dock, mer om detta när närmare planer tar form.


Vårt shettisföl Viola har nu vuxit till en grann tvååring. Visst vore det roligt att visa henne för expertisen? Inkörning planeras...


* Bilarna - Nu har jag betalt sista amorteringen på min röda Ford. Hurra! Fars blå Ford är tyvärr skruttig bortom all beskrivning och ligger i själatåget... Min hetaste åstundan är en nyare dito, fast Flexifuel. Kostar mången peng... men då håller jag ju mig pigg och rask och blir sååå kreativ!


* Huset - Upp-piffning av hemmet kommer att fortgå, i snigelfart visserligen, men det finns inom möligheternas gräns att det ska kunna bli målning och tapetsering under sommaren. Det vore lycka!


* Nytillskott - Kanske väntar en "liten en" söderut? Eller kanske i västerled? I bästa fall både-och... Den som lever får se...

Av Lisbeth - 1 januari 2009 01:01

Ja! Vi överlevde nyåret! Det sköts och smälldes en del, men inga hundar eller hästar var rädda eller kom till skada.Min glädje och lättnad känner inga gränser, speciellt med tanke på hur det var skräcknyåret för 2 år sedan...Kanske spelade vädret och kylan in, men det var mycket lugnare i år.Jag är helt övertygad om att SKK:s och STOKK:s metodiska och långsiktiga strategi har burit frukt. Hurra!Stort grattis och all lycka med arbetet i Kennelklubben under kommande år!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards