Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Lisbeth - 19 januari 2009 08:17

Våra tvillingbarnbarn Erik och Daniel fyllde åtta år! Grattis! Vi morföräldrar begav oss till Svanberga för födelsedagskalas. Efter firining och presenter fick pojkarna grundligt slå mormor i TV-bowling - fråga mig inte hur det spelet går till, men åttaåringarna har ju mer träning än föredettingar... Sedan satte vi oss - en hel bunt släktingar - till ett delikat kalasbord. med urgoda bakverk av mamma Astrid och farmor Clary. Tyvärr hade ingen av oss tänkt på att ta kamera med, så bilden är från ett tidigare besök. Storasyster var med! Syster Ia hade åkt från Solna och det känns underbart att få träffas. Systris är spänstig och snygg som få, dessutom välorienterad... Ingen kan tro att 70-årsdagen nalkas med stormsteg! Hörde just att det löneförhandlats, kan tänka mig att chefen, som väl är ungefär hälften så gammal, inte hade mycket att sätta emot...
Dessutom... fick jag mig till livs de mest häpnandsväckande uppgifter! Som t.ex att vår far arbetade vid Ulriksdals slott! Hos kronprins Gustaf Adolf! Farsan körde häst! Va! Vår familj lär ha haft potatisland därstädes. Det hade jag inte en aaaning om... Visserligen var jag väl bara ett par år då, men i alla fall... Kära syster! Vi måste ses oftare! Hur ska jag annars få reda på något? Som nu om detta med blommor... Alla andra har gröna fingrar; Inger, Astrid, Marina, Ingrid, Clary - inte jag... Är vild av avundsjuka! Det enda gröna som jag lyckas med är petunior och amaryllis samt vinterkaktus. Systris tipsade om att ge sagda växt en slurk matolja. Det skulle göra susen. Farmor Clary vidimerade visdomen, så då får jag testa...
Tack Astrid, Jocke, Erik och Daniel för en härlig dag!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards