Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Lisbeth - 12 januari 2009 08:37

...vilket väder! Efter en sömnlös natt med dånande storm tittar man ut och där är lera och blött, blött... Den bedårande julfriden med vita vyer och frusen mark är ett minne blott!
Far har idag tagit min bil, bl.a till biltvätten. Hygglo! Man har all välja mellan pest och kolera; åka i genomlortig bil med vägsaltet hängande i stalakiter undertill - eller tvätta så att bilen åtminstone är ren. Visseligen blir den straxt smutsig igen, men det går ju inte att biltvätta i stark köld; bilen fryser omedelbart ihop till ett inbrottssäkert kassaskåp...


Det är bara att återgå till höstruskets evighetsarbete, sanering av mattor och golv! Eller som en god vän i liknande predikament så träffande beskrev: Min bästa kompis heter Ajax...


Men det inte DET... som stämmer sinnet i moll. Det är den mänskliga naturens dumhet och klåfingrighet. Varför ska man ändra på fungerande system, bara för att det GÅR att ändra? Som nu detta med posten och idiotin med Citi Mail; vi får knappt någon post alls längre... Däremot massor av grannars och okändas post... Och allt vad det för med sig - viktiga handlingar från kommunen ang vårt avlopp har aldrig kommit oss till del... Jag blev av med DN under hela helgen pga att någon räkning aldrig kom mig tillhanda. Efter mycket tjat till pren funktionen kunde jag tillskansa mig fortsatt tidningsutdelning, men räkningen (som ska betala rubbet) lyser fortfarande med sin frånvaro.


Upplivad av lördagens lunchbegivenhet bläddrades i utställnings-PM. Mulnade betänkligt... Dessa voro fulla av domare som för mig är okända storheter med fler konsonanter i namnen än det går att uttala och med hemvist i länder som jag knappt visste hade någon hundsport... Av länsklubbarnas PM att döma ligger den kynologiska kompetensens centralorter i forna öststatländer... Inget ont i folk bara för att de kommer från Balkan, men jag vill faktiskt VETA vem jag ställer ut för; är det en han eller hon? (av namnet är det inte säkert att det framgår), i vilken rasgrupp har vederbörande sitt ursprung? Erfarenhet? Särskilda käpphästar? Bekant med vårt system? & C & C...


Det är numera så dyrt med utställningar, så Yours Truly har minimal lust att kasta pengarna i sjön - två hundars anmälningsavgifter blir nästan en tusenlapp, (minst) lika mycket för resa och omkostnader. Nä...


Länsklubbarna har blivit gigantiska utställningsmaskiner - the show must go on - och vad värre är; resebyråer med tjänster och gentjänster som specialitet. We don´t like that...


Gårdagen var annars riktigt trivsam... far och jag spankulerade i blåsten, stretande med var sitt knippe vovvar, jag städade lite åt djuren och på kvällen var det totalmys; Skånska Mord med underbare Ernst-Hugo Järegård som Veberödsmannen. Kanske är det därför som Yours Truly är så mordisk idag?

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards