Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

RASMUS!

Av Lisbeth - 3 juni 2010 22:45

Foto: Gunnar Lindgren Svedala Rasmus Berguv 3 månader (Ch Fennican Ivanilos -Ch Svedala Solveig Solros) uppf Anita Whitmarsh, Flen

PS F.ö rekommenderas läsning på Ingrids blogg http://igurt.bloggagratis.se

Där står ALLT... som hänt denna händelserika dag... om det inte går att få upp länken - något mupp? - tryck på Ingrid - se länkar till höger så funkar det!

***OBS! Var god läs förra årets inlägg samma dag -"Det gick en collie genom rummet" - där förklaras mycket av det som händer och hänt det senaste året!

 
 
Ingen bild

lisbeth

4 juni 2010 08:29

Så här står det i min spågummas tarotkort idag:
Trollpackan - Fredag 4 juni 06:50
"Goda nyheter kommer det idag!
Seger, triumf! Balans och harmoni kommer att prägla dagen. Du kommer att känna tillfredsställelse med dagen.

Du har mött dina svårigheter och klarat av dem på ett bra sätt, och du går ur detta som en segrare med svaren, lösningen på svårigheterna.
Idag kan du säga: ”Ah-Ha!”
Du blir beundrad och applåderad idag av "publiken", och du ger dem en hjälte att beundra.
Det är ett givande och tagande idag!"

Så får man hoppas på det!

 
Inga

Inga

4 juni 2010 11:20

Rasmus ser jättefin ut ! Otroligt lika sin fader Niilo , då han var i samma ålder.

http://www.kolumbus.fi/fennican

 
lisbeth

lisbeth

4 juni 2010 12:01

Tack Inga!
Du vet hur förtjust jag var i Niilos, som jag såg första gången på SKV i Västerås då han blev bästa junior.

Och nu har jag hans lilla son - jag är så glad för det!

Dessutom har Rasmus ett underbart temperament och en härlig attityd.

http://ulvus.bloggplatsen.se

 
Bitte

Bitte

4 juni 2010 16:47

Oj, så söt och fin han är!!

http://hem.passagen.se/sanningegardens

 
Anita W

Anita W

4 juni 2010 20:02

Ja inte skäms jag för honom, vita tecken och allt
Denna jycke har så mycket mer. Mycket mer!
Egendomligt att den vanliga klanen inte kommenterat
Lycka till i ringarna, bara du inte står framför mig ( ha ha ha ha ) Svedala som Svedala

http://www.svedala.2u.se

 
Ingen bild

Gudrun

4 juni 2010 20:31

Så underbar han är!

 
Magnus

Magnus

4 juni 2010 21:54

Gillar du bra musik och att ha skoj utan att betala en massa pengar? Köp festivalpasset till Sveriges BILLIGASTE festival, Rockweekend. Priserna går upp 6/6. http://rockweekend.se/

http://rockweekend.se

 
lisb1

lisb1

4 juni 2010 23:31

Thank you Anita!

Let the best beast win!

http://ulvus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nilla

5 juni 2010 07:44

Den vanliga klanen har alldeles för mycket gillane & respekt för Lisbeth...Det är väl bra att jag kan knipa käft i bland också...

Må väl...

Mvh Nilla

 
Camilla Karlsson

Camilla Karlsson

5 juni 2010 16:54

Vilken karamell!
Lycka till med honom!!!

Camilla

http://fjallglimtens.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marina

6 juni 2010 07:58

Med risk för att vara lite sen och efter, måste jag bara säga att trots att jag är en icke-vgs-kännare kan säga att Rasmus är en underbar valp. Endast 8 veckor (eller nåt) intog han vårt hem med självklar min (katterna var lite skeptiska), vilken attityd! Grattis til dig Mamma som fått förmånen att köpa honom och grattis självklart till uppfödare Anita W som har sådana "winning lines" hemma. Misstänker med tanke på tidigare konverstion att det finns flera guldklimpar hemma i Svedala, hehe.

 
Ingen bild

lisbeth

6 juni 2010 08:26

Precis, Marina! Du om någon vet hur en Vinnare ser ut...

T o m den stolta valpägaren var förvånad hur fint lille R klarade skeptiska katter och charmade myllrande släktingar.

Med tanke på vad jag kläckte ur mig i min tidigare kommentar så är det säkert väldigt osvenskt " to blow your own trumpet" - jag tänkte efter noga (man kan ju ta bort kommentaren) - och kom fram till att jag tycker faktiskt precis så, hade en aning av den känslan redan från början och den ökar hela tiden.

 
Ingen bild

Gunilla

6 juni 2010 14:43

-" med vita tecken och allt"... skulle det vara fel att ha en söt vit bläs? Eller vita fötter? Eller vit bröstlapp? Om man är en Västgötaspets? Står det i rasstandarden?? Snälla förklara

 
Anita W

Anita W

7 juni 2010 09:02

Vad är respekt, hur respekterar man någon?
Genom att i tysnad ogilla, avslå någons handling.
Genom att i tysnad inte säga något när du då igentligen har sagt allt. MEN, då inte varit ärlig och respektful eftersom du inte har karaktären att kunna disskutera öppet något du har funderningar om.
Hur många gånger är man inte tillfrågad något "känsligt" och kanske ler ett något uppgivet flin och säger inget. Men du HAR sagt något, på ett fegt sätt. Varför inte kommentera "jag har igentligen ingen åsikt, har inte tänkt igenom det" , "vet ej" eller "får tänka på saken" Ja vad som helst för utom den hånade tysnaden.
Varför har folk så svårt att disskutera, prata,gå igenom saker .? Att hålla med är inte vad jag menar, att tycka lika för sakens skull är inte heller avsett men, förmågan att gå igenom saker och kanske komma till slutsatsen att vi får enas om att tycka olika. DET är mycket svårt för de flesta

http://www.svedala.2u.se

 
Ingen bild

Nilla

9 juni 2010 07:00

Jisses Anita du vill verkligen ha i gång mig??!! Okej jag tycker att några valpar från din senaste kull har ALLDELES för mycket vitt, och ja av respekt för Lisbeth och hennes valplycka så vill jag knipa käft här på bloggen om vad jag tycker om det vita på Rasmus, har ingeting med min ärlighet eller karaktär att göra utan förklaringen är mycket enkel JAG gillar Lisbeth, och jag har absolut ingen hånande tystnad, att du kan med & påstå något sånt,du känner väl inte mig?



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards