Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Lisbeth - 24 juni 2010 16:23

... är anskaffade och pyntar nu gården.   Som de här ljuva petunierna (syns bara en liten del av blomstren). Årets tema är lila, rosa och vitt... Far har förhoppningsvis laddat med smör, ost, sill, lax och Östgöta sädes (bl.a.) - med strikt hushållning och lämpliga tillbehör (se tidigare!) plus passande maltdrycker bör det räcka hela helgen till två stillsamma gamlingar. Yours Truly har städat järnet, underbart med ny färg i taket - ser ut som någon spillt ut solsken i köket! - och ska strax åka iväg till valpkursen. Hurra!

Ja sen kan det bli midsommar hur mycket som helst!

En riktigt skön helg önskas alla vänner!

Av Lisbeth - 24 juni 2010 07:21

Yours Truly sitter uppspetad i gryningen och väntar på att omvärlden ska starta! Enerigin är på topp! Än så länge får man behärska sig... Jag kan inte förstå varför folk ska ligga i sina sängar och tryna - when I´m up and about! I avvaktan på anständigt klockslag för div kontakter - köpa ägg (och förhoppningsvis) avhämta den traditionella goda midsommarsillen hos goda vännen Agneta, köpa grönsaker och blommor för midsommarpynt, m.m - så kan man roa sig med att beskriva de närmaste environgerna. Just nu är det bedövande skön blomdoft i trädgården! Syrenerna är på upphällningen, snart blommar schersminbusken (tror jag den heter). I vår lilla trädgård följer vart år följande följande blomning - blå pärlhyasinter, körsbärsblom, äppelblom, doftschersminer. Just nu blommar grannens fantastiska vita gammelrosor av en sort som är vanlig i Roslagen (har jag sett, min svärfar hade sådana på sin gård). Tyvärr har jag ingen egen, men Peace-rosen har iaf inte kolat i den stränga vinter, så vi får hoppas på den...

Var var jag? Jo, här ska hängas upp sommargardiner och sen får vi se... Jag borstar hundarna var dag och de fortsätter att ludda av sig! Har aldrig sett så mycket underull!

Senare i kväll är det dags för Rasmus kurs, alltid lika kul!

Nu ska jag tala om vad som är bra med Rasmus dvs i stort sett allt hi hi... Det sötaste på honom - i hård konkurrens med alla attraktiva attribut; snövitt skjortbröst, Musse Pigg-handskar, smal pärlvit halskrage, den själfulla blicken - är hans lilla svans. Lagom kort stubb, käckt i vädret och konstant vickande. Bedårande! Ja, jag vet att västgötaspetsar "får ha" vilken fason på svansen dem lyster, men just den här är särskilt fin!

F ö är Rasmus och matte supernöjda med varandra.    Illustrerar med flitigt använd bild - den är faktiskt tagen för bara tre veckor sedan så den håller än. Ingenting slår Gunnar Lindgrens fina foto! Tyvärr har jag inte fotografen tillgänglig dygnet runt när det passar mig att uppdatera alla utvecklingsperioder, så man får tåla sig till nästa tillfälle.

Rasmus har vuxit jättemycket och utvecklat sig i allt. Han är så här långt min idé av hur en västgötaspets ska se ut och vara. Jag tycker om hans attityd och hållning och älskar hans vackra färg och teckning. Först och främst har Rasmus - så liten han nu är - ett fruktansvärt gott humör! Han är alltid glad och positiv, hela världens lille vän. Perfekt att ha med överallt, ligger lugnt och fint i bilen på resor och är en född gentleman i allt umgänge. Påminner i mycket om Ingrids skotte Viggo - Raglan Reform Club - hur det nu kan komma sig...? Rasmus är självständig och ganska envis, men det stör mig inte, tvärtom. Har inget behov av en mattefixerad hund.

Så tack uppfödare Anita (Svedala) - som tänkt ut alltihop och för förtroendet! Tack Inga (Fennican) som bidragit med fina pappa Ivanilos. Och tack mamma Solveig, en underbar avelstik, för god och ansvarsfull vård och prima gener! 

Förhoppningsvis åker vi på trevlig midsommarlunch - Rasmus får följa med eftersom han är skötsam he he...

Härlig midsommar önskar alla läsare!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards