Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Skulle det bli nå´t?

Av Lisbeth - 7 juni 2010 13:41

Oscar Wilde: Every saint has a past and every sinner has a future. 
 Under slutet av förra decenniet var det gott om tappade sugar... Misströstan spred sig på många plan - jobben, ekonomin... Skulle Yours Truly någonsin få fason på Huset? Och hur blir det med hunderiet? 

Drömmen om en liten fining efter någon av favoriterna blev allt suddigare i kanterna...

Men i allt som gick i moll följde jag trots - eller kanske just därför - med uppmärksamhet bedrifterna av Solveigs avkommor - tycker mycker om Anitas egen William - CH Svedala Samuel Skräddare - och halvbrodern Svedala Kjelle Käpphäst (äg Åsvallens kennel) ligger nära idealet... Och lite mer på avstånd - Niilos framfart i ringarna. Suck!

Och så plötsligt en dag... mitt i smällkalla vintern! Då fick jag på något vis klart för mig att precis allt det som jag hoppats på kanske skulle bli verklighet!

Diskreta sonderingar gjordes... Solveig var dräktig och väntade valpar med Niilo! Kvack!  Väldigt dräktig...  

Den här uttrycksfulla bilden togs av uppfödaren Anita Whitmarsh och beledsagades av texten: Snöstorm, dräktig... eländes elände...

Sen följde en andlös väntan; skulle Solveig gå tiden ut? Av magens omfång att döma så var det många valpar som trängdes... Tummar hölls och jag punktmarkerade  http://www.svedala2u.se Svedalas hemsida  tio gånger om da´n.

Så föddes då småttingarna och det blev ny väntan; skulle det finnas någon liten vän till mig?

Fortsättning följer...

PS Läs för all del kommentaren http://slutstycket.blogg.se/ - sanningen är ljuvlig ibland! samt (av samma skäl!)"Wilseledaren" - redaktörens ledarsida i senaste Hundsport. 

"Sånt gör nytta!" som Toke sa till Röde Orm, när denne fick upp huggkubben trots att det brakade i axlarna och kastade den på kung Svens mördarband och på så vis vräkte dem överända...

 
 
Taina

Taina

7 juni 2010 19:53

Jag har också gjort något så ovanligt som att "vänta ut" rätt hund...
När jag fick kontakt med min mentor så tog det ca.tre år innan rätt tik föddes och att jag fick min stamtik:-)
Tiden använde jag till att förkovra mig och bli bättre på min ras:-)

Resten är historia...

Taina

http://www.chiroskas.se

 
Anita W

Anita W

7 juni 2010 21:49

JAG ÄLSKAR DENNA BILD!
Måste förstora den. Jo jag vet, jag är konstig / humoristisk. Gillar saker som är annorlunda
Bilden säger allt. ALLT om hur vi kvinnor får lida för att världen ska fortsätta att snurra
SORRY GUY´S!!

http://www.svedala.2u.se

 
Ingen bild

lisbeth

7 juni 2010 22:12

Mycket sant Anita och fint fångad bild. Solveigs uppsyn i kombination med tillstånd och omgivning är obetalbar...

 
Ingen bild

Astrid

8 juni 2010 10:25

Toke hette han väl i Röde Orm, inte Loke? Anknytning till fornnordisk mytologi dock!

Kramar/Astrid

 
Ingen bild

mamma

8 juni 2010 11:00

Ja ja Astrid!
Visst var det Toke som var Orms kompis...

Tur att man har litterärt bevandrade barn som håller reda på mors citat! Kanske det till och med var andra kompisen, Rapp den enögde som sa det tänkvärda: Sådant gör nytta! när Orm kastade huggkubben?

Får fråga far ikväll.

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards