Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Varför duger inte vi?

Av Lisbeth - 13 juni 2010 12:25

   Rasmus 3 månader Lisbeth 64 1/2 år

 
 
Ingrid

Ingrid

13 juni 2010 13:43

Men vad är det för struntprat?
Ni inte bara duger, ni är ju jättebra - båda två!

http://igurt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lisbeth

13 juni 2010 16:16

ber att få tacka å rasmus och mina vägnar, men vi hade inte skrivit färdigt - algeriet/sloveninen kom emellan och nu är det serbien/ghana...

Återkommer när vi tänkt klart!

Kram mamma
xxxx
mina tassavtryck
rasmus

 
Ingen bild

Gudrun

13 juni 2010 17:41

Och vilka fiskar ska fångas i den håven?
Har du sett att jag har fått ett nytt litet föl - en Odda.

 
Ingen bild

Maud

13 juni 2010 18:08

Så mycket fina bilder på hund, pojkar, hunds matte i olika tidsåldrar och alla lika charmiga! Vad är det som inte duger??! J...a fotboll!
Kram på er Maud

 
Ingen bild

lisbeth

13 juni 2010 18:23

Gudrun - har grattat till lilla Odda! Fint namn , det hette vår sista schäfer.

Maud - fotboll är till stor personlig glädje för din lillebror!

 
Ingen bild

Annika

14 juni 2010 11:14

Har "ho" tänkt klart snart????

 
Anita W

Anita W

14 juni 2010 11:52

Ryck upp dig kä***** Vad är det där för fjant. Accepterar jag inte!!!! Massa dumt självömkan är inte din stil. Där går du på en stött o nött underbar gård. Hästar, hundar,katter, marsvin, fåglar...... och inte får vi glömma "gubben". Du har jobb, du har vänner, du har mat, du har en sån fin familj. Vad är det som inte duger? Man får inte allt här i livet ska du veta. De som du trodde var vänner, de som kritiserar, de som tror du är passé.... Behöver du dom?? De förstår inte meningen med livet, erfarenheten därför de har så brottom att nå dit och naturligtvis är ju det omöjligt i vissa fall. Både på grund av ålder och hjärnan. MAN KAN INTE SKYNDA MOGNAD!

http://www.svedala.2u.se

 
Ingen bild

lisbeth & rasmus

14 juni 2010 18:25

Tack kära vänner!

Hade tänkt om och önskar ej fördjupa mig i detta... men på "allmän begäran"...
Har inget behov av vare sig "håven" eller gråtvalsen...

Men...
Nu när man blivit vithårig så märks en annan inställning från populasen - man är inte tillräknelig längre!
Det är precis samma känsla som för 35 år sedan och två barnafödslar vilka resulterade i 20 kg mer än vad jag väger nu.

Gamlingar och tjockisar är out of the picture - servitörer och butikspersonal tror att vithåriga gummor inte kan svara för sig! Hur kränkande är det att folk pratar över huv´et på en och frågar sällskapet: "Vad ska hon ha?" istället för att fråga mig!

Normalt skulle jag skita i sådant - man kan kalla det för cavalier indifference...

Men så uppdagas att människor har synpunkter på min lilla valp som jag insisterat på att ha -
för att förgylla "my precious last years"...

Då brann det till i skallen!

OCH!

Han är TRE månader! Vaad kan man säga mer än att han är glad, snäll och välskapt?
Ni därute, många som jag inte vet vilka de är eller som inte sett vare sig mig eller valpen.

Jag tror jag anar var skon klämmer... det är en mycket vinstrik tik som också har genomgående bläs - vilket är lätt att se till skillnad mot många andra rasdetaljer.

Alltså - rasmus och hans matte mobbas för sina vita strån, fast av olika skäl...

Har inte folk bättre för sig?


 
Ingen bild

lisbeth

14 juni 2010 18:34

PS

Anita har alldeles rätt - jag har mycket att glädjas åt!
Men jag har inga fåglar (längre) - hade kalkoner, höns, nymfparakiter, men det var waay back.

Fast jag har förstås en "berguv"...

 
Ingrid

Ingrid

14 juni 2010 20:44

Här hade jag kunnat inflika ett elakt skämt om "ruggugglor"....men eftersom jag är en god och väluppfostrad (av Pappa, haha!) så låter jag bli.

http://igurt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

lisbeth

14 juni 2010 21:43

Ingrid - vi visste det!

Puss/din ruggiga mamma

 
Anita W

Anita W

15 juni 2010 12:16

HA, jag däremot är inte släkt eller väluppfostrad. Varför tänkte nu inte jag på detta med rugg uggla (i sammanhanget) Jag hade faktiskt tänkt kalla hela kullen efter uggel namn men Inga, en av köparna, tyckte inte om ugglor så det blev annat
Rugguggla? Nattuggla. Ingrid, jag vill höra skämtet.

http://www.svedala.2u.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards