Alla inlägg den 6 september 2008

Av Lisbeth - 6 september 2008 11:19

Gårdagen ägnades åt arbete, dvs sånt som jag lever på. Hundarna har dummat sig, västgötaspetsana tycker att shetlandsponnyer är förfärligt otäcka och onödiga djur.... Här finns dock en intressant sekundär könsskillnad - Jack och Gunvald håller sig undan, klokt nog. Tikarna har så mycket vallning i sig så de vill gärna skälla och springa på hästarna, som dock mestadels inte bryr sig. Utom igår - då stod ponnyerna utanför ytterdörren och väntade på sin kvällsmat. De var alltså lite på hugget. Hundarna skulle gå ut - alla möttes på trappen. Minna kunde inte hålla sig utan rusade på Voice, den lugnaste och snällaste av de tre märrarna. Voice vek undan. Då kom hennes ettårsföl Viola, som nu är nästan lika stor som sin mamma, till undsättning. Viola stampade med hoven och sparkade med frambenen som älgar gör mot vargar. Minna blev döskraj och rusade tillbaka in i köket - Viola efter som ett jehu! Inne i köket tvärnitade ponnyn, vände rumpan till och klackade båda bakhovarna klockrent bakut. Hejdå köksbordet! tänkte jag... Minna brydde jag mig inte om, hon hade duckat och försvunnit bakom soffan. Tur att Viola inte är riktigt fullvuxen! Det gick att få henne att vända och snällt knalla ut. Tyckte jag såg en förnöjd glimt i hästögat; "ha, där fick den skälliga ohyran..."
Idag är Ingrid och Felix i Staden, shoppar loss(?) utflykt på Djurgården (föreställer jag mig)? Hurtigheten känner inga gränser...
Far och jag har ägnat oss åt mera prosaiska verksamheter; far har sotat (ingen sotare har dykt upp) samt murat i spisen, jag har dammsugit nedervåningen samt skurat golv.
Nu har far åkt till staden i okänt ärende (bibilotek?). Jag kom inte på titeln på önskad läsebok, så får bli utan. Far fick låna min bil, i utbyte mot luftning av däck. Imorgon ska han åka norrut på domaruppdrag. Hans bil är så skruttig så det får bli med min. Hoppas skruttbilen (som egentligen också är min) håller tills den egna är färdigamorterad om ett par månader. Bespetsar mig på att köpa nytt. Men då måste man ju ha något att handla för, så därför ska jag arbeta flitigt. Dvs NU!

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards