Alla inlägg den 16 september 2008

Av Lisbeth - 16 september 2008 14:24

It´s the Portent of Doom... Katten Ture har smitit ut, ho vet hur han klarar det... Ture är en snäll och social katt, men absolut oerfaren av utevistelse och inte direkt street-smart. Ingrid ringde och meddelade att marsvinet Ludde har somnat in. Så tråkigt. Ludde har en speciell plats i våra hjärtan, var nära döden pga av sellnic, en obehaglig sjukdom som marsvin dör av och dessutom med ett skadat öga. Men det lilla magra och skalliga marsvinet fick följa med Ingrid hem för intensivvård och si! - han tog sig! Några månader senare var Ludde en tjock grå ost, frisk rund och go och levde gott i åtskilliga år. Frid över Luddes minne.


Har fått konstiga, rent obehagliga kommentarer på bloggen. Någon därute vill mig inte väl... Dessa tas naturligtvis bort... det känns lite märkligt... Har så vitt jag vet inte en enda ovän, men i alla fall... Visst, jag kan inte behaga hela världen och har man några synpunkter eller något som borde redas ut, så välkommen! Och då inte anonymt.

F ö är Yours Truly drabbad av det som Churchill kallade The Black Dog, alltså insikt om ens tillkortakommanden. En studie i Dålighet... Man är inte alls så bra som man tror - smärtsamt!



Har tusen saker att göra och inget blir riktigt bra... Alla mina pengar är slut, TVÅ oändliga dagar till pensionen. Suck!



Mer förnedring på igurtbloggen, tänker inte upprepa bloggadressen... nyfikna och skadeglada får snoka upp den själva.



Uppdatering på vår hemsida www.geocities.com/ulvuskennel. Tack Michelle!



Det var det hele!



PS Det var det inte alls... inne är kallt, skulle gärna tända en brasa, men husfadern som är en stor pessimist, tycker det är för tidigt; "veden kommer aldrig att räcka..."



Jag, som hävdar att hela vedboden är full med ved, är så klart av en annan mening. Vi bråkar jämt om det här... min hjärtlösa man säger: "då får väl Högman jobba sig varm..."



F ö ser jag ut som en galning, måste gör något åt håret, oklart vad; forty shades of grey med lite annat i = vidbränd grävling? För att slippa huttra iklädde jag mig en lång klarröd ylletröja - tittade i spegeln och tog raskt av tröjan. Såg ut som en prostituerad jultomte... Urtvättad grålila tröja? = Tomte på dekis! Stämde rätt bra, så får det bli.



Hej då från Högman - vilken i likhet med Arvid Falk, Röda Rummet - svalt med högmod i sinnet.

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards