Alla inlägg den 17 september 2008

Av Lisbeth - 17 september 2008 07:27

Sköt som en känguru ur paulunen i ottan, slök en kopp te och vinkade ajö till husfadern.






Blickade ut över ett slagfält av påbörjade och ofullbordade projekt... Idag blir en hård dag... Hur ska jag hinna/orka? För att inte bryta ihop/bli tokig på riktigt etc har Yours Truly utarbetat en Strategi - som det heter på managementspråk - att beta av alla uppgifter. Har legat vaken halva natten och memorerat alla måsten och rangordnat dem i viktighetsordning. Alltså:






* åka till Staden och skaffa Kontanter (hovslagaren kommer i morgon och han tar inte kort...)






* köpa djurmat - till all lycka är ladan full med höbalar, så jag behöver inte bry mig om det.






* färdigställa den sista artikeln - ett träligt pillgöra att omvandla intervjuoffers dunkla tankar till något mindre dunkla ord.






Ovanstående är ovillkorliga uppgifter och ska nödvändigtvis färdiggöras inom kort, helst före lunch,






Sen har vi de som kan skjutas på, men inte för länge, som...






* städa och skura i kök och farstu.






* byta i marsvinsskåpet.






* ta hand om tvätt.






Så allt som borde åtgärdas, men där genomförandet dessvärre må prolongeras in i en oviss framtid, exempelvis:






* ta in blommor som överlevt sommaren, respektive slänga de som kolat på komposten.






* köra sopsäckar till sopstationen? - får bli senare...* panta burkar & petflaskor? Inte nuuu...* köpa nya stövlar? - de nuvarande har spuckit, dito skor. Enligt värderleksrapporten blir det inget regn (hoppas jag) så får klara mig med vad som är. Somliga går med trasiga skor...






* göra något åt den onda tanden? Har inte tid och fömodligen inte råd. Utgår!






* dito det hopplösa håret? Forget it...



Tidsbesparande åtgärder... klär på mig medan datorn fjångar igång... utspisa övriga djur under tiden som hästmaten sväller... etc. Får hoppa över senaste nytt på diverse intressanta hemsidor... Sorry, kära kamratet - har inte tid med era trivialiteter - vanligtvis en nöjsam läsning - har nog med mina egna!



Såg dock igår Skogsbygdens synpunkt "Det gnabbas på uppfödare emellan..." Har jag missat något?



Hoppas SKV kan samla sig till något vettigt under stundande avelskonferens. Enligt programmet är väl det mest angelägna med; parning, fertilitet, HD, mentalitet, ögon...


Inget nämns om hur västgötaspetsar ska se ut? För det har ju förvisso med avel att göra... Dock ska det redogöras om exteriörbeskrivningar - men det är kanske mer teknikaliteter? Hur protokoll etc ska utformas? Vad vet jag... Tar någon upp de inkuppade (förefaller det?) ändringarna av rasstandarden? men tiden kanske inte medger detta? Annars är ju tillfället särdeles lägligt...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards