Direktlänk till inlägg 8 juni 2009

Från sofflocket

Av Lisbeth - 8 juni 2009 08:27

Då soffan var upptagen, åkte Yours Truly och röstade i EU-valet. Annars var valdeltagandet skralt, men utgången inte ointressant för det.
Slutsatser:
Hade inte vårens fildelningsdebatt inträffat, så hade inte Piratpartiet bildats, väljarna hade inte känt behov av att revoltera och värna om den personliga integriteten genom att ge politikerna i de stora partierna, socialdemokrater och moderater, en näsknäppa. Piratpartiet hade inte kommit in i EU-parlamentet...***Mera analyser på Collie-bloggen! F.ö rekomenderas läsning av inlägget för ett år sedan - MH & återtagning, se länk till höger. Kan finnas skäl att påminna sig orsakssammanhangen och varför det blev som det blev.

 
 
Ingen bild

Duritzan

8 juni 2009 15:32

Kommenterade direkt på MH & återtagning, men flytta hit det om du så önskar.

 
Ingen bild

Erika

8 juni 2009 17:38

Yours Truly undrade; "En stillsam undring från tomteverkstan - varför lyser kommentarerna med sin frånvaro ang KF-referaten, som bloggen lägger ner så stor med på?

Alla? Någon? Ingen!

Är det för krångligt? Svårt? Tråkigt?"

NEJ, men det är platt & enkelriktad kommunikation. Dvs den är differensen mellan Piratpartiets framgång och Bloggens ev kraftsamling - i den ena gruppen samlas man via dialog om/kring en gemensam sak, i Bloggen hävdas det åsikter som får gensvar, antingen för eller emot MEN DET UPPSTÅR INGEN DIALOG! Bara lösrykta stycken.
Varför? Jo det finns ingen tråd i inlägg kontra respons som för de eventuella kornen av gemensamma åsikter framåt till en kraftansamling för en gemensam sak...


 
Ingen bild

Lisbeth

8 juni 2009 21:51

Erika, beklagar om du finner bloggen ge platt & enkelriktad kommunikation, tack iaf för din kommentar...

Dessvärre innehåller den slutsatser som kräver tillrättalägganden:

För det första:
syftet med bloggen inte "att samlas via dialog om/kring en gemensam sak" - eftersom det här är en privat blogg skapad uteslutande för att roa mig själv - om sanningen ska fram och det ska den väl? - så är "gemensamma åsikter framåt till en kraftsamling" etc inte riktigt min grej...

För det andra:
i aktuella frågor framför jag inte egna åsikter, utan försöker göra en neutral redogörelse för vad som är sant och relevant - det är inte helt enkelt alla gånger, det medges!

I´m not battling the wars of others...

 
Ingen bild

Marianne

9 juni 2009 06:13

Jag är glad över att jag genom bloggen får vetskap om saker som jag annars inte skulle haft tillgång till förrän långt senare. Du är insatt och med "när det händer" så informationen är aktuell och upplysande. Tack för det.

 
Ingen bild

Lisbeth

9 juni 2009 08:08

PS Borde kanske tillägga att mitt självpåtagna uppdrag är att ge läsaren tolkningsförslag till vad som hänt, sker just nu eller kan hända. Inget annat hoppas jag.

 
Ingen bild

tant Karin

9 juni 2009 08:23

För min del så menar jag att Lisbeths blogg är toppen, men bra analyser och tankar värda att uttrycka.Diskussioner, menar ja, har man på boards.Här kommenterar vi nog mest varandra och Lisbeths bloggande.Jag håller med det som Marianne skrev, "man" får reda på intressanta saker här fortare än annars.

 
Ingen bild

Erika

9 juni 2009 13:19

Ooops! Borde ju ha skickat mina tankar direkt till Lisbeth...snabbheten som det skrivna ordet misstolkas med överstiger ju ljusets, det visste jag ju redan! ;-)
Givetvis var mitt inlägg inte något angrepp på Lisbeths vördade och värdefulla blogg - bara en tankegång och gensvar på hennes fråga om varför det var så få kommentarer/gensvar.

Men, Lisbeth, du ÄR ett påverkansverktyg av stora mått! Din penna är skarpslipad och gör djupa avtryck,OCH utan din blogg skulle information inte avtäckas, information som inte annars skulle nå ut till alla oss i hundkretsarna, vilket jag bugar & tackar allra ödmjukast för! Fortsätt vässa pennan & drilla med orden, du behövs!

 
Ingen bild

Lisbeth

9 juni 2009 21:02

Erika, det är lugnt...
jag tror att vi vet var vi har varandra..

Det var bara ett kärkommet tillfälle att förtydliga ett och annat som din kommentar gav utrymme för.

Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards