Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Lisbeth - 13 juni 2009 13:21

Under en tjusiga tid of the Life of Yours Truly medarbetades i en sporttidning. Just det, det trodde ni inte om lilla ja, ha ha...




Tidningen hette LadySport Magazine och var mycket seriös och påkostad, huvudinriktningen var kvinnoidrott med lite utvikning på hälsoaspekter och slikt. Jag var full av entusiasm - det är jag iofs alltid med det mesta man har för sig - ett helt fyrverkeri av kreativitet! Man blev otroligt kunnig i de mest aparta saker; från intervallträning till metaboliska avfallsprodukter i blodet, etc. - gjorde jämförelser mellan Merlene Ottey, friidrotts-VM i Tokyo 1991 och Wilma Rudolph, Rom-olympiaden 1960, m.m Den senare, för nästan ett halvt sekel sedan, sprang 100 meter på en tid under 11 sekunder - manuell tidtagning! Enligt samtida lyriska reportrar reducerande sina amerikanska lagkamrater till "ett gäng knubbiga tjejer som sprang efter bussen..." Så där höll det på. Det var mycket kul.




Detta belönades - inte direkt så man blev rik - men en hel del framskjutna reportage och artiklar med bildbyline och allt - det yttersta karmat för en strävsam reporter. Jag fick tom skriva på ledarsidan. Jojo... Detta hade jag så när glömt, men tidningen dök upp i en arkivresning, se här bevis på när det begav sig! Vi som jobbade hade fina jackor med tidningens namn i tryck. Min som var vit, har jag fortfarande kvar, nu fullt användbar som stalljacka...




Ack vad allt har man inte varit med om! Tyvärr bar sig tidningen inte ekonomiskt och lades ner efter ett par år. Suck! Som alltid har man varit något decennium för sin tid...




Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards