Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Lyckokastet

Av Lisbeth - 17 juni 2009 09:46

idé & design Pernilla *Ulvus Odetta Gordon 3 månader*


(Ch Westorps Jack McCall -Sänningegårdens Gerda Linnea)



...Falle-ra... falle-rej...



ja e så gla´



åt min västgötetjej...



Lilla O har allt jag kunnat önska av en västgötaspetstik; vacker, trevlig, intelligent! Med ett uttryck som kan smälta en gråsten... Nu kanske det inte direkt står något om smältning av gråsten i standarden... men i alla fall... Man ska ju leva med dom också och visst är det fint med en ljuv uppsyn?

En tacksam tanke till hennes föräldrar Jack och Gerda, som åstadkom en sådan juvel att förgylla mattes ålderdom. Puss på er!

 
 
Ingen bild

Duritzan

17 juni 2009 12:02

Finns det NÅGON viktigare uppgift för hunden än att göra "sin" människa glad?

Alltså bort med allt snack om att man bara ska välja "de sämre" hundarna till "klappehundar" och låta de "bästa" hundarna bli utställningsföremål.

 
Anita W

Anita W

17 juni 2009 18:19

Vilken liten(?) "cracker" Ser verkligen ut som om hon "kan bli nåt". Mycket fin och jag hoppas att hon inte blir till för att bara göra människor glada utan att det blir tvärt om, gör henne glad
Lycka till ANITA

http://www.svedala2u.se

 
Ingen bild

Lisbeth

17 juni 2009 22:22

O tack Anita - vad glad jag blir! Seriöst, you can pick one from the nest!

Smällkaramellen är glad med sin matte, det är omsesidigt - du satte frågetecken efter "liten", vet ej om du menar ålder eller storlek. Hon är 3 månader, ingen av föräldrarna är stor, just nu har jag inget att jämföra med, kanske blir Miss Cracker liten men naggande god?

 
Ingen bild

Anita W

18 juni 2009 15:32

Svårt att tro hon blir liten med dem benen men i uppfödning och allt levande så kan ALLT
visa sig vara en över raskning
Härligt huvud
Nu ska jag gå ner och kolla spisen som jag eldat med för första gången (18 Juni!!!!)
Detta är SÅÅÅÅ kul. Känner mig som en gumma på landet. Som jag ju är
ANITA

 
Ingen bild

Lisbeth

18 juni 2009 16:24

Tänk att man kan bli så glad för en kommentar!
Fast Anita bekräftar just vad jag tycker själv, fast det var särskilt kul att få det från det hållet.

Välkommen in i det lyckliga spisägandet gänget! Folk vet inte hur bra vi har det, vi gummor med spis...
Hurra för vedspisen!

 
Inga

Inga

18 juni 2009 18:10

Din Odetta är en riktig snygging ! Lycka till med henne Lisbeth.

http://www.kolumbus.fi/fennican

 
Anita W

Anita W

18 juni 2009 20:47

Eftersom så många läser denna blogg (jag läser INGEN) och jag har halkat in genom en privat anledning så vill jag att alla ska tycka synd om mej.
För tre dagar sedan sköt jag igen bildörren med en våldsam kraft. Använde alltså bara en hand och då måste man ta i. Var tror ni den andra handen var??? Ja dörren stängdes helt och ingen har väl öppnat en dörr så fort som jag för att titta på min manglade hand. Det var bara att köra med armbåge och en hand till akuten för att få den ihopsydd. där satt man på den enda heta dagen i Juni i 3½ timme och oroade sig för hundarna i bilen. för visso med dörrarna öppna men ändå.
Vet ni att jag aldrig tappade glassbägaren jag hade i den illa tilltyglade näven. Däremot så hade jag satt den i fönstre längst fram och där hade den ju efter några timmar smält samman med blodet som också runnit där. Blev faktiskt en vacker färg.
Så kan det gå!

http://www.svedala2u.se

 
Ingen bild

Lisbeth

18 juni 2009 21:40

Oj så mycket kommentarer!

Inga, tack så mycket! Och lycka till själv med din nya valpkull e fina Ch Fennican Jonathan Jovial - första gången far som veteran!
Så spännande!

Anita, aj så ont det måsta ha gjort - jag fick ilningar i tårna - du har min stora medkänsla!

 
Nilla

Nilla

19 juni 2009 08:04

Ohh fytti rackarns vad ont det måste ha gjort! Min pappa gjorde en liknande grej för många år sen & JÄKLARS vad han skrek den gången!, vet hur din bil ser ut & dom dörrarna är rätt tunga!!

Hoppas att du blir bra i handen snart!!

Tycker synd om dig, för kan tänka mig att du har bultvärk i handen...

Mvh Nilla

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 4 februari 2015 10:34


   Vi som  jobbat för tidningen hittar överallt i och utanförorganisationen och har decenniers erfarenhet av faktainsamling ochnyhetsförmedling. Men ack nej! Detta får vi inte ägna oss åt sen de senastetio åren. Medlemmarna kan ju störas i sin rosa...

Av Lisbeth - 26 januari 2015 08:18


    I dagar när pennor höjs mot skyn och millioner manifesterar för yttrandefrihet och pressfrihet, kan man bara konstatera att detta gäller inte den sfär där undertecknad tillbringat större delen av ett yrkesverksamt liv. Journalister är inte v...

Av Lisbeth - 4 november 2014 21:51


  We are in Love and the Love i have for you never change do you know that Love? i feel same here ok.. You are my happiness you always make me feel better I love you more ...

Av Lisbeth - 20 oktober 2014 13:38


    Supreme Champion Yffranes New Moon Rising JW COTY 1 2013 waiting in the wings for judges´decision together wirt Co-owner/Breeder Marina. Yes, "Mandy" was awarded "StockholmsMästare"   His son Yffranes Someone Special aka "Bonney" - our l...

Av Lisbeth - 1 oktober 2014 06:13


Our Kits 4 months of age: Yfffranes Someone Special & Yffranes Tommy-Gun     Photo by Kicki Thenberg ...

Presentation


SC Ormeryds Clint Eastwood DSM
& Yours Truly

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Ulvus - gäst hos verkligheten

senaste kommentarerna


Ovido - Quiz & Flashcards